Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1422627
Nej, det är ingen f d taxi. Köpt av första ägaren som är privatperson som hade Volvo-ÅF serviceavtal.
Blocket-begagnat försäkring kan inte tecknas om du köper av firma, då är det antingen garanti eller
konsumentköplagen som gäller.

Min exkollegas V90-taxibilar ( 2 st) har drabbats av samma problem runt 10 000 mil.

Så pass vaken är jag att kolla upp historik innan köp, och nej! Ingen "skruvad" mätare.

Kan nämna att vid nästa årsförfallodag har vi valt Volvia som har maskinskadeförsäkring upp till 8 år/15000 mil (17000 mil om du köpt av Volvo-ÅF) + att de har nu tillägg upp till 20 000 mil/10 år att teckna. Det skall vi ta när det är dags.
Vid 20 000 mil säljer vi bilen.
#1519527
Känner en som fick byta damasker på sin S90 MY17 efter 8 000 mil. Damasker (från SKF, om jag inte minns fel) köptes online för en billig peng och arbetet gjordes på Mekonomen för cirka 2 000 kr.
#1525161
Upptäckte i slutet på november att även den högra yttre damasken var helslut, kontaktade ÅF och fick en tid i mitten på december för byte av damask samt felsökning av missljudet vid stora rattutslag.
Teknikern hade inte hört något missljud vid provkörning, givetvis var det bland det första jag hörde när jag rattade hemåt.
Så det blev ytterligare ett besök ett par dagar senare, den här gången gick det bättre och vänster drivaxel konstaterades vara boven vilken byttes häromdagen.
Allt hittills har gått på Selected-garantin.
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]