Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1423255
Nej det framgår inget om bilens liv och hur den vårdats. Men man nämner i artikel att det naturligtvis är en faktor hur bilen vårdas.

Det framgår inte heller var bilen parkerats, kallgarage eller våtvarmt inomhusgarage.
#1423283
Min minnesbild när jag tittade under min V90 CC var att till största delen av undersidan är täckt med plastsköldar. Går ju knappt att hissa upp den med en domkraft. Hur ska man kunna tvätta under dem?
#1425636
Uppdatering- jag har idag hämtat ut min V90 T4 Mom Adv Edition från Bilbolaget! Första intrycket är väldigt bra såklart men vi får väl se hur den håller på sikt men jag är så nöjd och glad med mitt köp just nu!

Tack för alla råd, funderingar och hjälp!
#1425651
Jag har kört V90CC D4 som tjänstebil sedan hösten 2018. Det är en MY19. Bilen har gått snart 12000 mil utan att jag har haft några problem med den.
Har endast bytt torkarblad, bromsbelägg och däck. Hade en XC70 D4 MY16 tidigare och var skitnöjd med den. Men denna är snäppet skönare att åka i, sjukt nöjd.
av refbob
#1425680
Då är det väl dags för nästa.. Vad blir det?
#1425733
least skrev:Är Id4 en konkurrent endast till V90?
För väldigt många tjänstebilsförare framöver - absolut.
#1425738
least skrev:Påverkar alltså inte exempelvis Audi eller Mercedes-tjänstebilsköpare.
Coolt att en produkt kan vara så snävt marknadsanpassad.
Nu läser du bara märkligt. V90 står inte för sig själv. Den ställs redan idag mot andra märken. Texten hade inte varit lika läsbar om det stått "Nu får V90 se upp, och BMW 5-serie och Volkswagen Passat och Audi A6".
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]