Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aka06iah
#1422353
Nu har jag haft bilen inne på auktoriserad Volvoverkstad. Jag fick beskedet att de laddat ner ny mjukvara, oklart till vad, och sedan provat att låsa/låsa upp bilen ett 10-tal gånger, och allt sägs fungera som det ska. Så jag gick hoppfull ut till bilen och låste upp...nä. Det gjorde jag inte, gick inte att låsa upp med någon av nyckarna. Inte med VOC-appen heller.

Pust.

Så in igen. Kli i huvudet. Ny tid för ny felsökning på torsdag i nästa vecka. Alla fel kvarstår, inga nya tillkomna.
av mange240
#1422366
aka06iah skrev: tor 07 jan 2021, 20:45 Nu har jag haft bilen inne på auktoriserad Volvoverkstad. Jag fick beskedet att de laddat ner ny mjukvara, oklart till vad, och sedan provat att låsa/låsa upp bilen ett 10-tal gånger, och allt sägs fungera som det ska. Så jag gick hoppfull ut till bilen och låste upp...nä. Det gjorde jag inte, gick inte att låsa upp med någon av nyckarna. Inte med VOC-appen heller.

Pust.

Så in igen. Kli i huvudet. Ny tid för ny felsökning på torsdag i nästa vecka. Alla fel kvarstår, inga nya tillkomna.
Intressant funktionskontroll den teknikern gjort, känns som de gett dig trumf på hand när de kommer till betalningen :party:
av aka06iah
#1422743
Ja, den här första svängen gick tydligen på någon garanti, så jag klarade mig hem utan att betala ngt. Blir spännande att se vilken approach det blir i felsökningen och faktureringen nästa sväng...
av aka06iah
#1423725
Jaha, igår var bilen inne på verkstaden igen. Byte av antennen på taket, och allt verkar fungera som vanligt nu. Tydligen ingen garanti kvar på det, så det blev 2 lax självrisk på försäkringen. Men visst är det ett konstigt sammanträffande att laddsladden dog och antennen la av samtidigt?

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]