Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1448523
least skrev: ons 02 jun 2021, 16:17 Undrar hur man kan plocka bort BLIS, men samtidigt behålla Cross Traffic Alert?
Dessa två delsystem delar hårdvara nämligen.

Det kan så klart vara så att man har brist på BLIS-kompatibla sidospeglar, och då fungerar det som tänkt.
Ja säg det, jag tror i ärlighetens namn att en del av Volvosäljarna inte är helt säkra själva på vad för funktioner som är beroende av BLIS. De gör nog så gott de kan med den info de får av Volvo.
Så här är min V90 2022:a orderlagd hos Volvo så då får jag väl räkna med att den levereras så också, se bilden.
Jag pratade med min försäljerska så sent som idag 2 juni och det skall ingå allt som listas i min beställning som är bilden nedan, sa hon. Observera att vad jag läst andra sagt här så är 90-serien prioriterad i chipbristtiderna nu så det är väl därför "bara" BLIS ryker och inget annat i mitt fall. På 60- och 40-serien plockas nog mer bort, det kan ni nog läsa om i forumen här för dessa modeller.
/Bo
Bilagor
V90_T6_Recharge_Inscription_MY22_21-05-28.jpg
V90_T6_Recharge_Inscription_MY22_21-05-28.jpg (381.11 KiB) Visad 643 gånger
#1448536
Men backkameran har det väl aldrig varit tal om att ta bort utan det är 360 kameran som inte går att välja.

Ja du vet nog först när du får bilen om alla säkerhetssystem är med.

Mvh
Per
#1452351
Då har Volvo ändrat leveransdatum för 5 gången är det nog på min V90 T6 Recharge... var vecka 29 igår, idag har de ändrat till vecka 30. Man får verkligen ha en ängels tålamod med Volvo numera. Hittills den mest struliga billeverans jag varit med om. Ja, ja, inget jag kan göra mer än vänta tålmodigt. Bilen kommer väl lagom till semestern är slut då...
Från ursprunglig leverans v.22 via flera ändringar av leveransdatum till nu idag vecka 30. Den kan ju levereras tidigare, vem vet, har ju hänt andra har jag läst att en bil faktiskt levereras innan den vecka det står på Min Volvo.
/Bo
#1452364
Flera biltillverkare har gått ned i produktionskapacitet, senast Ford, pga av elektronikdelar just nu är bristvara.
Så det gäller alla tillverkare och sedan beroende av beställda funktioner. Inget Volvo unikt utan pandemigenerellt.
Men det har vi skrivit tidigare så borde vara välkänt nu :-)
#1452366
AndS,
Jo visst är det som du säger men att kontinuerligt få nya leveransdatum under så lång tid är inge kul som du förstår. Femte gången ändrad leveranstid är i mesta laget tycker jag nog, trots chipbristen. Tur jag inte gjort mig av med gamla bilen. :-)
/Bo
#1453809
Då har Volvo ändrat leverans för 6:e gången på min Volvo V90 T6 Recharge Inscription. Idag när jag kollar på min Volvo har de ändrat från v.30 till v.31.
Jag vet, pandemin, chipbrist osv. Men nog undrar jag ändå lite i min stillhet hur många gånger det blir ändrad leveranstid. Vi får väl se.
Verkar som det är åtminstone V90 i 90-serien som det tycks gå lite trögt för Volvo att leverera? Leverans av 60-serien verkar rulla på hyfsat av V60/XC60 forumet att döma.
Blev tvungen byta koppling på min nuvarande Volvo nyligen för att jag skulle våga fortsätta köra med den, det var inte billigt. Har haft kopplingsbrand men det gick att köra försiktigt med bilen. Hade annars tänkt ställa undan bilen som den var med kass koppling då ny V90 är på gång. Vi får väl se hur länge jag får köra med min nuvarande Volvo.
Vore kul få den nya snart.
Det kanske hinner bli en 2023:a istället för en 2022:a. 😀
/Bo
#1454290
Åkte förbi på gatan idag där min Volvohandlare håller till och slängde ett öga in på bakgården. Va, en V90 Pebble Grey (Sandmetallic) står där med vit skyddsplast. Är det min? Jag stanna och kollade. Jo det är det. Tog 3 foton. Kul, nu är min bil hos Volvohandlaren i alla fall. Återstår bara för Volvoverkstan montera stänklapparna, lastgallret och få registreringsskyltarna på plats, i stort sett.
/Bo
Bilagor
Volvon1.jpg
Volvon1.jpg (703.12 KiB) Visad 314 gånger
Volvon2.jpg
Volvon2.jpg (435.77 KiB) Visad 314 gånger
Volvon3.jpg
Volvon3.jpg (551.05 KiB) Visad 314 gånger
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 32

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]