Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1454299
fjohan82 skrev: tor 15 jul 2021, 16:38 Snyggt! :-)
Vad monteras i de två hålen i mitten, där bak? De som sitter längre ut är ju för skylthållaren...
Vete tusan vad det större hålet och det lilla nedanför det är till för. Kan det kanske vara nån sensor riktad bakåt som sitter innanför det större fyrkantiga hålet? Backvarnarna/parkeringssensorer är väl de 4 mindre runda "brickorna" stora som en 10-krona som sitter i kofångaren bak.
Här närbild på de mystiska hålen.
/Bo
Bilagor
Volvon4.jpg
Volvon4.jpg (131.85 KiB) Visad 603 gånger
#1454324
s6025t skrev: tor 15 jul 2021, 18:35 Snygg bil med passande färg
Det ser ju ut som det är BLIS på den också om man kollar noga på backspegelglaset
Sandfärgad metallic (Pebble Grey i detta fall) och tonade sidorutor+bakruta+panoramatak och de svarta dörrstolparnas utsidor (har vit skyddsplast på sig i mina foton) samt de silversvarta fälgarna gör sig rätt bra tillsammans. Har en V70 MY14 i Seashell Beige metallic (Sandfärgad den också) men något ljusare som jag gillar färgen på. Så jag körde på med snarlik färg på den nya V90 T6 Recharge av den anledningen.
Jag förstora upp ena backspegeln ifall du ser bättre angående BLIS. En del säger 90-serien har BLIS trots chipbristen andra säger motsatsen (min säljare sa i slutet på maj till mig att min inte skulle få BLIS, sanningens minut närmar sig, när jag hämtar den snart har vi facit).
/Bo
Bilagor
Backspegel.jpg
Backspegel.jpg (186.03 KiB) Visad 574 gånger
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
#1454331
Det ser onekligen ut som BLIS-skugga (svängd skuggning uppe till höger) i glaset på din bild.
Här ser man det tydligare, denna bild ska dock vändas upp och ner, då hamnar den i samma läge som det ska monteras.
http://www.bildelsbasen.se/67-W1801910.html
#1454367
bem skrev:Åkte förbi på gatan idag där min Volvohandlare håller till och slängde ett öga in på bakgården. Va, en V90 Pebble Grey (Sandmetallic) står där med vit skyddsplast. Är det min? Jag stanna och kollade. Jo det är det. Tog 3 foton. Kul, nu är min bil hos Volvohandlaren i alla fall. Återstår bara för Volvoverkstan montera stänklapparna, lastgallret och få registreringsskyltarna på plats, i stort sett.
/Bo
Oj vad fin! Bild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

#1456433
Min nytillverkade bil har nu stått 2 veckor hos min Volvohandlare på bakgården. Körde förbi på gatan torsd 29 juli där min Volvohandlare huserar och nu har handlaren tagit in min V90 T6 Recharge från bakgårdens parkering och in i byggnaden för att iordningställa den för leverans till mig. På själva bilen är inte mycket att göra förutom tvätta av den: på med registreringsskyltarna, på med stänklappar fram och bak samt dit med lastgallret, förmodligen ca. en timmes jobb (min nuvarande V70 MY14 montera jag själv på det, utom reg.skyltar, väldigt enkelt). Så nu dröjer det verkligen inte länge innan jag får hämta bilen. :-D
Synd jag har slut på semestern efter denna vecka, hade varit kul köra lite med bilen på semestern men så blir inte fallet. Men skall t.ex. bli intressant och se hur effektiv AWD, 4-hjulsdriften, är på bilen när jag drar upp båttrailern med båten på vid en grusramp vid en sjö här i min hemstad. Med min nuvarande V70 MY14 som bara är framhjulsdriven är det stora problem komma upp för den grusrampen. Precis på håret det går, spinn på framhjulen i gruset är regel hur mycket jag än smyger iväg. Förra året en kväll höll jag på att inte komma iväg från rampen. Framhjulen spann hur jag än försökte. Jag höll nog på närmare en timme innan jag lyckades vagga mig framåt och precis komma framåt utan hjulspinn. Har undvikit den båtrampen i år men skall testa den med min nya V90 T6 Recharge i AWD körläge nån helg i augusti. Borde gå som en dans dra upp båttrailern på grusramper med nya bilen. Jag hoppas det i alla fall.
/Bo
Bilagor
0E5619E6-121F-4948-95D8-DDAE60BE84DE.jpeg
0E5619E6-121F-4948-95D8-DDAE60BE84DE.jpeg (1.27 MiB) Visad 384 gånger
090CBE62-025B-44E9-A1DF-E1C9293EC067.jpeg
090CBE62-025B-44E9-A1DF-E1C9293EC067.jpeg (1.11 MiB) Visad 384 gånger
#1457554
Lite uppdatering,
Jag skulle egentligen fått hämta min V90 T6 Recharge den här veckan, vecka 31. Men jag pratade med min säljare idag fredag och registreringsskyltarna har inte kommit än, fastän Volvohandlaren har haft bilen i över 2 veckor hos sig nu för iordningsställande. Annars är bilen klar för leverans till mig. Så vecka 32 (24 veckor från bilen beställdes en gång i tiden i februari) hoppas jag bilen har fått reg.skyltar på sig så jag kan hämta den. :-)
Jag fråga om det gick hänga på tillfälliga gröna reg.skyltar i avvaktan på de ordinarie anländer men det gick tydligen inte. Det gäller nog inte för en sån situation som denna då bilen är registrerad redan.
/Bo
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 32

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]