Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1417637
Jag fick meddelande om låg spänning ofta förra vintern när jag försökte köra värmaren. I somras fick jag meddelande om "laddningsfel" och lämnade in bilen. Då bytte de givaren som övervakar laddningsströmmen och sedan dess har jag inte fått meddelandet trots samma körmönster och användning av värmaren som tidigare.
#1417796
vindstilla skrev:Ja det är ju nästa steg, tänkte kolla här först om det fanns fler med samma problem... garantin borde ju gälla på andra verkstäder, men när man sitter å betalar flera tusen i serviceavtal tycker man ju att dom borde kunna anstränga sig lite
Jag håller med. Garantin gäller på alla auktoriserade, möjligen inte utomlands utom om du är där på resa, det är i alla fall besvärligt. Men alla i Sverige kan du åka till.
#1423939
Vad kostar det att få givaren för "övervakning batterispänning" utbytt? Min bil är kinkig med att inte vilja starta dieselvärmaren via timer nu när det är kallt ute. Och jag stödladdar mitt batteri i stort varje vecka då jag bara kör korta sträckor just nu. Om jag sätter på laddaren så fungerar timerfunktionen. Är det något man kan reklamera då bilen är uttagen för 28 månader sedan?
#1428670
Jag hade ett liknande fel på min bil, en tidig v60, start stop fungerade ej och fick alltid upp låg batterispänning efter en kort stund när tändningen är på, jag nollade batteriet och övervakningssystemet och efter det har det funkat fint.
#1429180
Rejser99 skrev: ons 10 feb 2021, 11:00
Zycoo skrev: mån 08 feb 2021, 21:47 Jag hade ett liknande fel på min bil, en tidig v60, start stop fungerade ej och fick alltid upp låg batterispänning efter en kort stund när tändningen är på, jag nollade batteriet och övervakningssystemet och efter det har det funkat fint.
Hur gjorde du det?
Man får gå in och nollställa det genom volvo vida programmet eller en annan schysst diagnosutrustning.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]