Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1503194
Verkar vara ett vanligt fel på just högtalaren i höger framdörr?
Fick samma symptom på min V90 -18 helt plötsligt idag, skorrar högljutt (även med avstängd stereo) vid yttre påverkan typ grov asfalt och gropig väg, knappt tyst ens när man står still på tomgång.
#1503199
Ja, det var ju inga större problem, det var egentligen bara dekorpanelen som bjöd lite motstånd, ett clips på mitten som man borde tryckt ner men som inte framgick i YT-klippet.
Kanske underlättade att bilen stått i solen tills jag körde in den i verkstaden så allt var ju väl upphettat, och att använda rätt storlek på bitsen (Torx-skruvarna är T25, inte T20)
Elementet var helt riktigt orsaken, låter för j-t bara man nuddar membranet, men nu kan man ju åtminstone åka i bilen utan att bli helt tokig :) Återstår bara att skaffa ett nytt då.
v90_dörrsida_dekorpanel.jpg
v90_dörrsida_dekorpanel.jpg (5.86 MiB) Visad 1600 gånger
#1505026
Har letat där (bildelsbasen, laga.se bl.a.) utan resultat, just detta element verkar vara efterfrågat av någon anledning.
Hittade en del på ebay i bl.a. Baltikum men då jag troligtvis (:fingers crossed:) kan utnyttja garantin så orkade jag inte rota i det mer.
#1505058
JH76 skrev:Såg att det fanns hål till diskanter i det övre gallret i dörren... någon som satt dit?
Jag bytte till B&Whögtalare på min S90 och kompletterade med högtalare där det saknades.

B&W HÖGTALARE S90 EFTERMONTERADE

ORIGINAL SUBWOOFER S90 MONTERAD I EFTERHAND
#1554253
Ser att det finns en del kunniga här i tråden och lånar den.
Om man ha standard högtalare (XC90) och byter till lite starkare högtalare utan att behöva meka med massa annat kommer man kunna höra förbättringen eller måste man uppgradera allt?
Syftar på dem som sitter i dörrar,det finns en i varje dörr.
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]