Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1414639
Spelman skrev:Såg det :-) Bara att uppdatera igen då.
Finns det någon information om vad som uppdaterats? Några vägar i närheten av där jag bor har fått nya fartkameror ;-)
Det brukar ta lång tid att få med kamerorna , men kanske
#1435637
Jag har aldrig haft problem tidigare med uppdatering tills idag. Kontrollerade efter nedladdning att det fanns en giltig version på stickan.

In i bilen och allt började som vanligt. Sen fick jag ett meddelande att det inte fanns någon data på stickan.
Provade igen och stod det ”Starta om installationen eller kontakta serviceverkstad”

Lät bilen stå några timmar och försökte igen men samma sak hände. Någon som vet hur man gör en omstart av navigationen?
#1436412
Har testat det men hela systemet har hängt sig. Nu är det även problem att ladda ner kartan från Volvo. Går extremt långsamt, någon annan som känner igen det? Killgissar att senaste versionen 1336 är korrupt på något sätt och att man håller på med underhåll av webbsidan.

Har i alla fall bokat tid på verkstaden. 3150 kr är den preliminära kostnaden :bored:
#1436414
jag skulle kunna svära på att jag sett ett annat inlägg med liknande problem. Där installationen av uppdaterade kartor hängde sig. Har du sökt på forumet?
Tror det skrevs om vad som var problemet i den tråden och vad lösningen var.
Användarvisningsbild
av Funk
#1436559
PelleTh skrev:Har testat det men hela systemet har hängt sig. Nu är det även problem att ladda ner kartan från Volvo. Går extremt långsamt, någon annan som känner igen det? Killgissar att senaste versionen 1336 är korrupt på något sätt och att man håller på med underhåll av webbsidan.

Har i alla fall bokat tid på verkstaden. 3150 kr är den preliminära kostnaden :bored:
Killgissningen är nog tyvärr inte rätt...jag har installerat uppdateringen på sticka 6 olika bilar problemfritt nu. Samt enbart Skandinavien via nedladdning direkt till en bil..

/Thomas
av least
#1437045
Att systemet hänger sig vid en uppdatering ska inte ägaren egentligen behöva betala för.
Men jag gissar att du fick betala för verkstadstiden?

Ca 2 timmar?
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]