Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1437180
Jag håller faktiskt med dig, om några filer plötsligt saknas, det är ju oftast inte ägarens fel. Det tog exakt 2 timmar att åtgärda det.

Drömmer om att Volvo ska börja med OTA uppdateringar inom en snar framtid.
Användarvisningsbild
av bem
#1437184
PelleTh skrev: tis 23 mar 2021, 08:13 ...
Drömmer om att Volvo ska börja med OTA uppdateringar inom en snar framtid.
Det skall ju Volvo, börja med OTA, men det blir väl bara med början från 2022 årsmodeller om jag förstått det rätt.
Jag var snubblande nära få det när beställde en ny Volvo sista dagen det gick att beställa för levererans före sommaren, men den blev en 2021:a, gick inte beställa en 2022:a än den dagen jag beställde. Nåja det får gå med en 2021:a (V90 T6 Recharge). Men OTA (over the air) uppdateringar hade varit käckt att ha, liksom en del annat Volvo kommer med på en del av sina 2022:or.

Google Infotaiment Android Automotive och OTA:
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... nyhetsbrev

/Bo
#1465530
Har en XC90 2017 och försökte också först med att uppdatera kartorna med Skandinavien över USB mha. deras app på Mac. Gick inte varken med FAT32 eller exFAT -- den reagerade inte när stickan stoppades in.

Ringde kundsupport som bad mig lämna in bilen på service.

Men provade Europa efter Herrbloms tips (tackar!) och det fungerade! Bilen kände direkt av att USB-stickan stoppats in, och visade progress. Kör ett Intenso 64GB från netonnet, exFAT, och kartan va 52GB. Har nu gått från 1120 till 1356!
#1473294
Du kör exe-filen du laddar hem från hemsidan. Då startas ett program. Där väljer du var du vill ladda ner kartorna. Kartorna laddas ner, exempelvis på minnepinnen. Du sätter minnepinnen i bilen. Bilen börjar uppdatera.
#1473501
Xanthopteryx skrev:Du kör exe-filen du laddar hem från hemsidan. Då startas ett program. Där väljer du var du vill ladda ner kartorna. Kartorna laddas ner, exempelvis på minnepinnen. Du sätter minnepinnen i bilen. Bilen börjar uppdatera.
ahh känner mig dum. lade bara exefilen på stickan o körde in den i usb :)

tack!

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]

Jag köpte samma som till kupen med kantsö[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]