Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1414875
Flinta skrev:Serviceavtal å serviceavtal, vad har ni för mil inkluderade då? Ett billigt pris kanske inte är så billigt om man ser till hur många mil som ingår...
Jag ger 199 kr/mån med 3900 mil/år, pris för 3 år och 11700 mil blir 7164kr för 4 servicar.
Det är sant nu har min bil inte rullat mer än 2400 så per mil är den ju inte billig.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

#1414935
1.500 mil per år i tre år. Först 2.000 för 200. Körde mindre än tänkt så 150 blev det och mellanskillnad tillbaka.
Nu fortfarande 1.500. Fick på Bilia för över 450/månad utan hyrbil, så den dumpade jag helt klart. Bra val med tanke på...
Fastnade sedan på Bra bil för 350 i tre år. Tänker mig att, tja, prisökningar sker ju generellt så ett dåligt val tvivlar jag på att det är i alla fall. Bra, är svårt att veta på förhand. Men kostar servicen 6.000 mil som ovan så är det ju helt klart värt det känns det som!

Sedan hänger såklart allt på var man bor i landet, och eventuella andra saker som man fått med eller fått ge avkall på. Svårt att jämföra rakt av men man får väl se till vad kostnaden skulle blivit utan avtal mot med, för just sitt eget tillfälle.
#1414940
Nystrom7 skrev:"Nej jag är allt tacksam att jag fick till ett serviceavtal och det knns rimligt med sina cirka 350 kronor i månaden i tre år, hyrbil inkluderat."

Själv tog jag av inget avtal och på 3 år har jag gjort 3 servicear, 1 kostade 4000 2,3 låg på 2700 så det är ju en månadskostnad på under 200.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk
G
Jag får det till 9400 kr. Uppdelat på 36 månader blir det 261 kr.

Det tycker jag var dyrt. Mitt serviceavtal för 3 år kostade 0 kr. ;-)
Tecknade nytt nu i tre år för 308 kr hos Volvohandlaren i min stad. Bilia skulle ha 586 kr.
Det skiljer även på var man tecknar sitt serviceavtal.
Jo, jag tycker 308 kr är rimligt och därför tog jag det.
#1414941
EbbevonVolvo skrev:
Nystrom7 skrev:"Nej jag är allt tacksam att jag fick till ett serviceavtal och det knns rimligt med sina cirka 350 kronor i månaden i tre år, hyrbil inkluderat."

Själv tog jag av inget avtal och på 3 år har jag gjort 3 servicear, 1 kostade 4000 2,3 låg på 2700 så det är ju en månadskostnad på under 200.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk
G
Jag får det till 9400 kr. Uppdelat på 36 månader blir det 261 kr.

Det tycker jag var dyrt. Mitt serviceavtal för 3 år kostade 0 kr. ;-)
Tecknade nytt nu i tre år för 308 kr hos Volvohandlaren i min stad. Bilia skulle ha 586 kr.
Det skiljer även på var man tecknar sitt serviceavtal.
Jo, jag tycker 308 kr är rimligt och därför tog jag det.
Helt rätt jag som räknade fel. Erbjudande på seviceavtal var 395 kr i månaden när jag beställde bilen. Dock har jag 13% rabatt på den.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

#1414964
Det är så svårt det där beroende på var man bor som sagt. Jag kollade med flera olika och som sagt, Bilia var dyrast. Vill ju även ha rimlig plats för servicen och det spelar ju stor roll och då har jag bara tre ställen att välja på. Nu råkade dessutom detta avtal vara på den som är nära jobbet så smidigt att dumpa bilen, jobba, hämta och åka hem.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Löjliga priser XC70

Ja, jag är ju bara en, så det kan v&au[…]

Oljeförbrukningen d5244t12

På min -16 så är den försumb[…]

Om framhjulen spinner är där väl […]

Man kan ju jämföra ohm-värdet man f[…]