Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1411116
Lövet skrev:
least skrev:Senaste nytt är att Bilia kommer att rulla ut service där kunden kommer att få betala för mjukvaruuppdateringar.
Med tanke på hur mycket de trycker på att mjukvaruuppdateringar är det unika med Auktoriserad Volvoservice så lär det ju inte vara några som jublar mer just nu än Mekonomen, AD-service, Meca osv. Bilia tog precis sitt största argument och kastade det i papperskorgen...
Ja, nu har dom huggit sig i foten. Jag har i och för sig lämnat Bilia p.g.a. deras fruktansvärt höga pris för deras serviceavtal. Nu får kunden ännu mindre. Hoppas dom tänker om, för deras egen skull.
#1412361
Har nu servat bilen, och slapp kostnaden.
Men det känns något olustigt då PST säger att frågan dyker upp ofta nuförtiden när kunden klagar.
Och han får lägga 10-20 minuter på att förklara att han inte kan påverka detta.

PST förklarade att han och kollegorna har tagit upp detta på deras morgonmöten, flera gånger.
Men ingen högre upp i organisationen är intresserad.

Så sammanfattningsvis:
Du slipper kostnaden om du står på dig och pratar med verkstadsansvarig.
Bilia kommer att rulla ut "betala för mjukvara".
Bilia skyller allting på Volvo Cars Sverige.
#1412369
Jag kikade på bokningsbekräftelsen med Bilia från 12/9 för service den 18/11 - där står det att nedladdning ingår? Så det har ändrat sig sen dess eller de missat uppdatera mallen för bekräftelsen. Det blir en intressant duell Bild
IMG_0707.jpg
IMG_0707.jpg (23.27 KiB) Visad 803 gånger
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
#1413063
Kommer ju kännas angeläget att få veta i klartext vad det innebär för just SIN bil.
https://www.volvocars.com/se/aga/servic ... nalservice
2020-11-16_21h59_45.png
2020-11-16_21h59_45.png (14.49 KiB) Visad 546 gånger
#1413075
Derank skrev:Skulle inte betala 100kr ens för en såkallad serviceuppdatering, då den som regel inte inehåller något man behöver
nej det är märkligt att konkurrenterna inte faller i bitar utan systemuppdateringar
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]