Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1408154
Pratade precis med min PST på Bilia, och han informerade mig om att mjukvaru-uppdateringar inte längre ingår kostnadsfritt vid service. Priset är 950 kr för detta.

Att arbetet kostar är inget som jag ifrågasätter, men jag måste ha missat att Volvo centralt har förändrat sitt koncept som kallas Service 2.0?
#1408158
Tycker också det låter konstigt för jag hade min inne för ett par veckor sedan och då ingick det och inget annat fick jag av min PST att det skulle förändras.

Original service

UTFÖRT:
Omtanke

Mjukvara styrenhet nerladdning

Service 2.0, mjukvara styrenheter nedladdning

Rengöring och desinficering av fordon
#1408183
Man ska hålla isär uppdatering som är rättning och vissa förbättringar.
Sedan finns uppgradering av nya funktioner som man får betala för.
Vilket fick du pris på?
För i service ingår fortfarande uppdatering
Originalservice
Hos våra auktoriserade verkstäder är din Volvo i trygga händer. Du får alltid servicegaranti, uppdateringar av mjukvaran och fri förlängning av Volvo Assistans med ett år i taget fram till att bilen fyller tio år. På så sätt kan du känna dig trygg på vägen oavsett årsmodell.

Alltid originaldelar
Servicegaranti
Fri uppdatering av mjukvaran
Stämpel i serviceboken
Personlig servicetekniker
Fri Volvo Assistans
#1408186
Hålla isär vad menar du?
Bilia-teknikern sa att mjukvaran som uppdateras för bilar i SPA-familjen inte längre ingår i servicen.

Enligt honom så har Volvo Cars Sverige tidigare ersatt verkstäderna för den tiden som åtgår för uppgraderingen, detta görs inte längre.
Och därför kommer Bilia att ta ut en avgift från kund på ca 950 kr om man väljer att uppgradera bilens mjukvara.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]