Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poscarjr
#1407974
Har beställt en V90 CC. I detta nu med samma fälg (5-Double Spoke Black Diamond Cut) på både sommar- som vinter-hjulen och det är ju lite tråkigt. Skulle gärna kliva upp på 19" på sommarhjulen men det betingar 12.000:- extra.
Om jag däremot kliver upp till 19" på vinterhjulen istället så är påslaget där bara 4.000:-. Knepig prissättning tycker jag. (Priser enligt Bygg din Volvo).
Innan jag tar en diskussion med min ÅF - nån som har nån erfarenhet av om det är enkelt/svårt att få till ändringar på hjul-/däckfronten?
av SundanceKid
#1408044
Jag valde 20" till min V90 R-design då 21" inte va ok enligt volvo. Det kostade inte många tusenlappar att gå från 19 till 20
Vinterdäcken valde jag också 20" fast de köpte jag hos annan volvohandlare för kampanjpriset 20 000:-, där ville min ordinarie handlare ha 36000:- så det kan vara värt att kolla runt lite.
Kanske kan du plocka ut bilen med vinterhjul och köpa roliga sommarhjul under vintern till bra pris!
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1408100
OK, tack för input. Jag la till 4.000 och får nu 19" till vinterhjulen. Sommarhjulen på 18" ligger kvar på ordern dom med så vi får se hur jag gör. Tycker nog att bilen gör sig bra även med 18" - ville mest få till nånting så att sommarlooken skiljer sig åt (nu år "fel" håll men får göra som Freddy100 om det synkar). Långt ifrån billigaste lösningen såklart men jag vill få in rubbet i en och samma konkurs så att säga. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1408362
Geoham skrev:Sälj 18tummarna och köp 19tum på blocket. Det blir ingen stor mellanskillnad, runt 2000-4000kr.
Det gjorde jag, sålde original Ixion 3 19" sommarhjul som satt på bilen vid leverans, köpte ett par lätt beggade Ixion 4 med Hakka R2 på Blocket. Sålde för 10, köpte för 13. Mycket nöjd över det beslutet.
Användarvisningsbild
av poscarjr
#1408371
OK, goda idéer. Ska kolla runt när så blir dags. Leverans satt till v6...

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]