Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1561309
Hellrider skrev:Funderade du inte på att kolla upp varför det stod voc serv innan du köpte bilen??

@Xkzoom Bra, men då går det ju då, trots att jag säger att det inte går och dom 2 andra "trådstartarna" har fått nej det går inte av ÅF.
Det är inte samma VCM, det är inte samma antenn. Fler mindre bra saker med att ta in en America, fel dragkrok, kulan är av annan storlek. andra bälten för tjocka amerikaner.. Finns mer. :-o
Förstår hur du tänker men ÅF brukar inte alltid ha alla hästar i stallet om man kan säga så.

Hade ett problem för ca 1 års sen där jag köpte in vinterdäck hos Bilia 17" för min S90.
Enligt Bilia samt Volvo Appen så stod de att de passar min 2020 S90 D5 AWD.

När jag väl får hem hjulen och de ska monteras så visar det sig att hjulen inte passar på framaxeln då jag har R-design och har 18" bromsar.
Klagade då på ÅF och de sa att eftersom jag har monterat hjulen (2 av 4) Så vill de inte ta tillbaka hjulen, men efter diskussion och visat att både deras sida och Volvo appen visar att de ska passa så tog de tillbaka hjulen.

De sa sen att de skulle ta upp ett ärende med Volvo och få detta åtgärdat, vilket jag nu inte vet om ÅF gjorde.
Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos […]