Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1532864
@HitTheRoadJack, trevligt! Köpt ny? Går de plötsligt att köpa separat rent av?! ;)
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1532875
Den är begagnad som jag köpte från en sajt i Ukraina. Svindyrt ändå begagnad men jämfört med ny plastram 7250 + krom 4000 - helt sjuka priser. Det här gick på 5k med lackering- nu är stylingkitet komplett (samlingstvånget).
Var och kollade på en bil med stylingkit idag för se hur det ska se ut när det är klart. Noterat det finns inga videos på monteringen för att verifiera anvisningen som är lite otydlig om det blir nödvändigt att montera ned fronten då det se ut att gå att få in de svarta plast stöden ändå. Säkrast är dock att vara inställd på att ta ned fronten.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1532889
Jo Volvos anvisningar visar det mesta görs klart utan att ta ned fronten men jag få se… Ja vpart är f-n så mycket enklare att montera vilket kan tillämpas på Volvos spoiler om man vill skippa stödet.
Du kan köpa en begagnad Volvo spoiler fram i Ukraina eller Poland , utan stöd delarna för under 1000kr. Här i Sverige, sådana delar dyker tyvärr aldrig upp i systemet för begagnad delar :-(. I öst säljer de allt, även skadade delar men de kan ha en frisk sida, tillsammans går det att plocka ihop en komplett del.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1533135
@HitTheRoadJack, ha, måste ha varit dig jag frågade på Facebook om var du fått tag i grejorna. ;)
Har länge hängt på sidorna i Ukraina och Polen men i princip *aldrig* har de velat skeppa utomlands...
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1533187
Ja det stämmer (avslöjad är jag :-). Jo så var det med Poland och iom kontakten verkar ske främst med nån typ a chatt/mobilnummer lösning som inte accepterar svenska nummer tog jag och mailade sajten [email protected] . De var villiga att sy ihop leveransen i Ukraina och sen skeppa från Poland. De är väl extra mottaglig för affärer , stackare nu med tanke på tråkiga omständigheter som råder.
Hur som helst var det tänkt att jag skulle sätta på fram spoilern men kunde inte ens börja då jag denna gång fick inte under pallbocken för att domkraften som man lyfter med satt i vägen Bild. Har nu beställt denna som går in under bilen , ihop dragen 15,5 cm och sedan skjuter rakt upp med marginal högre än pallen. Det blir på igen till helgen Bild
Denna domkraft är för stor för att sammas med pallen.
IMG_6046.jpg
IMG_6046.jpg (1.91 MiB) Visad 285 gånger

GOGOLO 5.0T Elektrisk Hydraulisk DC12 V Biluttagssats Inklusive NöDdäCkpump Med Led-Belysning Och Elektrisk Slagnyckel, Reparationsverktygssats FöR Bil, Suv 5 åR Orange https://www.amazon.se/dp/B078HHPJNQ?ref ... 2HW6TQY2PS
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1533723
Provkörde nya domkraften som drivs med el och den ger nu tillräckligt med plats för pallen :-) Ska försöka göra jobbet i morgon.
IMG_6060.jpg
IMG_6060.jpg (2.12 MiB) Visad 210 gånger

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]