Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
#1438029
snyggt! skulle vilja byta på min xc90 2018 till den som sitter på 2020 men det tror jag inte går. tycker det är ett rejält lyft
av Janz0rz
#1438290
morfarginko skrev: lör 27 mar 2021, 19:48 snyggt! skulle vilja byta på min xc90 2018 till den som sitter på 2020 men det tror jag inte går. tycker det är ett rejält lyft
Varför skulle det inte gå? Det är ingen skillnad på fästena, även om det förekommer mindre estetiska skillnader...
av Keiser
#1439544
Bytte grillen igår (i samband med däckbyte), imponerad att ni lyckas byta utan att ta bort fronten! Jag tyckte den var svår att få bort tom då jag tog bort fronten. :) Jag var tvungen att börja vid ena kortsidan och det fäste var gömt bakom en plastinfästning för kabel. Var tvungen att ta bort denna för att komma åt fästet, sen gick det lätt. Försökte först att lossa ena sidan av fronten (men fortfarande sittandes på bilen) så man kunde komma åt lättare men pga av infästningen fick jag inte loss ena sidan och därmed inte grillen.

Hade jag gjort om det hade jag tagit bort fronten direkt, en del skruvande men inget direkt komplicerat.
av Keiser
#1439553
HitTheRoadJack skrev: mån 05 apr 2021, 07:47 Gjorde du nåt liknande som denna video
Japp exakt så. Minns jag rätt är det 9 skruv upptill, 2 clips + 8 skruv och en 10a mutter per hjulhus samt två bultar (8) per sida under skärmen mot fronten (som han visar i videon). Sen 1 clip + 5 skruv under och ytterligare 3 clips under för att lossa fronten. Sen dra loss neråt/framåt.

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]