Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
#1402980
Noterade nu i veckan när det blev kallare ute att min stolsvärme i förarstolen inte fungerade/värmde? Pratade med min PST och han hade redan bytt ett flertal värmeelement på "nyare" V90 och han sa att något som går sönder i dom. Men visste inte vad exakt? Någon som har mer info om detta och om dom värmeelement som sätts i nu är av bättre kvalité?
av Lgbergh
#1413208
Någon som har mer info om detta? Fick idag att värmeelementet i sitsen, inte stolsryggen, var trasigt. Dålig kvalitet då bilen är 2 år gammal....Volvo skulle ha 5500kr för att byta den. Finns det någon servicebullitin om detta? Någon som har en länk till bilder/text om hur man gör enklast själv. V90CC my18 inköpt för drygt en månads sedan med trasig stolsvärme visade det sig......
Användarvisningsbild
av Derank
#1413262
Lgbergh skrev: tis 17 nov 2020, 17:10 Någon som har mer info om detta? Fick idag att värmeelementet i sitsen, inte stolsryggen, var trasigt. Dålig kvalitet då bilen är 2 år gammal....Volvo skulle ha 5500kr för att byta den. Finns det någon servicebullitin om detta? Någon som har en länk till bilder/text om hur man gör enklast själv. V90CC my18 inköpt för drygt en månads sedan med trasig stolsvärme visade det sig......
Du har reklamationsrätt i 3år från det att bilen är ny, vissa åf kräver att an är första ägaren,, andra inte, men reklamationsrätten gäller stolsvärmen i din bil. Jag reklamerade både instrumentbrädan och en dämpare på min xc60 i slutet av år 3, nemas problemas, det var tom verkaren som själv sa att jag fick ta det på reklamationsrätten.

Hela brädan bytes + ny dämpare i sisådär 20k skulle det kostat annars med jobb
av Xanthopteryx
#1413296
Du har tre års reklamationsrätt mot det företag du köpte varan av. Alltid. Köper du en 20 år gammal bil har du ändå tre års reklamationsrätt.
Dock måste man räkna lite mer med att saker kan gå sönder på en gammal bil såklart.
av erbe
#1413426
Har själv en 2017CC med sätesvärmen trasig på båda framstolarna.Inga felkoder syntes på detta,inte speciellt svårt att fixa själv.
Bytte själv båda sätesvärmarna rygg delen var ok,så troligtvis på de flesta.
Volvo v60 2022 plåtskada

Jag hämtade hem bilen idag

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]