Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av paso
#1393613
IMG_1974.jpg
IMG_1974.jpg (540.56 KiB) Visad 2022 gånger
Hej
Har upptäkt sprickor i bakre fasta delen av panoramataket.
Någon annan som haft detta?
Antar att bytet kan bli dyrtBild
av least
#1393621
Har bilen parkerats i stark värme?
Ser ut som att det yttre glaset har spruckit på grund av spänningar.
Användarvisningsbild
av SirOrdis
#1393638
Upptäckte en exakt likadan sprickbildning på min förra bil (hände dessutom en vecka innan inbyte :crying: ) och då kunde man från utsidan i bra ljus se att något (troligtvis en stenskott/dubb som studsat vidare upp på taket) lämnat ett litet jack precis intill kanten. Surt med självrisken på vagnskada så där en vecka innan men vad ska man göra... :x
Användarvisningsbild
av SirOrdis
#1393661
KnotVillage skrev:Borde ju gå att ta som ett vanlig stenskott Självrisk 1500.
Problemet är att försäkringsbolagen (kan bara tala för de jag har haft hittils dvs. Volvia, IF och Folksam) bara godkänner skador på framrutan som glasskada, alla andra tänkbara glaspartier på en bil faller under vagnskada. Värdelöst? Japp! :-(
av KnotVillage
#1393662
Vad har du för självrisk där? Brukar ju vara 3 eller 5 tusen om man nu inte tagit en dyr premie och bara har 1500.
Användarvisningsbild
av SirOrdis
#1393663
@KnotVillage, för en ny bil första tre åren ca 8500 kr :devil:
Som du förstår var jag måttligt road av att lägga den summan på en bil som skulle bytas in veckan efter. :party:
Användarvisningsbild
av SirOrdis
#1393665
@KnotVillage, i det här fallet var den en XC90 där precis allt strulade, började redan innan den kom ut från bilhallen så borde ha anat oråd direkt. En tickande bomb av fel skulle man kunna säga. Numera mycket nöjd och bekymmersfri så stor chans att den nuvarande får stanna kvar länge på uppfarten. :angelo:

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]