Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Junibacken
#1393531
Hejsan!

Jag har ju då märkt att ena min passagerardörrsida högtalare har spruckit, går verkligen inte att spela höga frekvenser utan att det låter som skit rent ut sagt. Det skramlar och låter verkligen inte bra.

Min fråga är då om man kan ta bort "skyddet" för just denna högtalare eller om man tar bort hela dörrsidan?
Vad är bäst, hur går man tillväga och finns det någon guide på detta?

Äger en Volvo V90 2017
av bondelito
#1396146
Har precis samma problem med min passagerarhögtalare. Ynkligt dålig kvalitet.
Har du bytt högtalare ännu?
Junibacken skrev: tor 30 jul 2020, 08:45 Hejsan!

Jag har ju då märkt att ena min passagerardörrsida högtalare har spruckit, går verkligen inte att spela höga frekvenser utan att det låter som skit rent ut sagt. Det skramlar och låter verkligen inte bra.

Min fråga är då om man kan ta bort "skyddet" för just denna högtalare eller om man tar bort hela dörrsidan?
Vad är bäst, hur går man tillväga och finns det någon guide på detta?

Äger en Volvo V90 2017
Användarvisningsbild
av Junibacken
#1403293
@bondelito,

Ja, jag åkte in till min bilhandlare ett par dagar efter denna incident. Jag insåg att det skulle bli ganska dyrt att lämna in för att fixa det. Gick raka vägen in och sade att detta ska inte uppstå på en bil för den pengen och att det endast hade gått 3 dagar efter inköp. Fick det utbytt och helt utan kostnad, funkar prima just nu!
Kan ju även påpeka att högtalaren redan var sprucken inför köpet men missade det.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]