Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Martinsjodell1984
#1393261
Har en fråga ifall man kan byta Baklyktorna på Volvo V90 2018 till dem nya som sitter på faceliftade V90:n som har flytande blinkers eller krävs de adapter kablage, nån här som vet???
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1393272
Utan att veta så hoppas jag för Volvo de varit smarta nog att de satt intelligensen i baklycktan för de rinnande ljusen - mindre förändring vilket borde vara logiskt.

Har de kommit än, sitter de på my2021?

Stämmer det att framlycktorna inte har rinnande blinkers?
Användarvisningsbild
av Martinsjodell1984
#1393324
ja dem ska ha kommit som jag fattat de och borde då sitta på MY2021, på deras reklam ser de ut som bak blinkers är flytande, eller så har dem trick filmat så man tror att de är så.
Fram blinkers har faktiskt inte tänkt på, får kolla på min hur de ser ut. Men jag tycker ju att om man har de bak på MY2021 så borde fram också va så, men man vet aldrig.

Vet bara från dakefejden på volvo 740-tiden då man ville sätta på 90:ans bakljus istället för att ha 80-tals lyktorna bak så hade volvo eller om de va nåt eftermarknads firma som tagit fram ett kablage för att man skulle slippa klippa o klistra själv i kablaget.
Användarvisningsbild
av paso
#1393414
Att ändra detta fram utan att byta hela lyktinsatsen lär ju vara svårt då varselljuset(Tors hammare) verkar vara en eller möjlig två sektioner som skiftar färg beroende på funktion.
av Cokeisit
#1393419
Det är rinnande blinkers bak på min V90 CC men ej fram. Dessutom är även bakljusen animerade vid uppstart.
av Cokeisit
#1393726
Här kommer en film när jag låser upp bilen och sedan när blinkersen blinkar, håll till godo :-)

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!