Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1394160
Härligt att det gick bra. Jag köpte min nuvarande bil på distans, 2 år gammal, 2000 mil för 350.000:- osedd mer än Blocket bilderna. Träffade aldrig handlaren, jag anlände till Bilfirman vid 22.00 när dem stängt, bad handlaren sätta nyckeln på däcket och vinterdäcken i skuffen så började jag min 100 mil ++ resa hemåt.


Allt gick bra för mig också, förutom att det inte var dubbade vinterdäck, som jag bad försäljaren kolla TVÅ gånger innan Jag bestänmde mig för bilen.
#1394193
@mortimer: Bildeve hade gratis leverans till "söder om uppsala" och då ordnade de en kille som körde upp bilen till Linköping där vi hade stämt träff vid centralstationen. Jag vet inte om Bildeve anlitat nån extern leverantör för transporten, men det tror jag inte. Det kändes lite mer som att det var nån anställds 20-åriga barn som jobbade extra med leveranser enbart. Det funkade iaf fint!

Är det något särskilt man är extra intresserad av så är det bästa att försöka hitta nån här på forumet som kan kolla på plats.
#1394694
Liten uppdatering här från min sida: Distansaffär är nu påbörjad; ekonomi och flytt av objektet som är det sista. Säger som tidigare talare här, inväntar med detaljer och rapport hur allt gått tills bilen är på plats. Men kostnad för transport prutade jag till mig i det sista, eller de tog inget betalt för det iallafall
#1395967
@mortimer, grattis till ett köp av riktigt skräp. Vi fabriksbeställde vår V90CC D5 med i princip all utr förra året. Efter 3 månader så small PP tanken när bilen stod parkerad på gården :) en riktig smäll var det, grannarna trodde jag elda med bensin för det small ordentligt.. Några veckor senare så börja det låta från panoramataket när man öppna suffletten. PP krånglade under hela våran ägo samma gäller panoramataket. Lacksläpp från stänkskärmar, låter från alla paneler när man kör, vibrationer i ratten. Listan kan göras lång. Är numera lycklig ägare till en Audi A6 50 TDI Quattro. De är som natt o dag.
#1395970
Tack 🤔Vwe att det varit en del problem med V90 och då främst diesel inkl. PP tank/slang. Är Selekt bil med någon mån kvar på vagnskadegaranti också så händer något så får Volvo lösa det. Jag har sedan många år tillbaka bra kontakt med en aukt. Volvo Närservice verkstad som är engagerad och alltid visat intresse för att hjälpa och lösa problem som uppstått. Diesel är i min tid fel att köpa dessa tider. Tittade lite på hybrid ett tag också men utvecklingen har precis börjat där. Lycka till med din Audi.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]