Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1392864
Hej! Som rubriken säger så köper jag en V90 CC MY18 i eftermiddag på distans. Bilen levereras sedan till mig. Bilförsäljaren har lovat att personligen provköra bilen nu på förmiddagen för att säkra att det inte är några vibrationer i högre hastighet. På pappret och bilder är bilen perfekt för oss.

Vad borde jag kolla nu i sista skedet samt vid leveransen?

Tack för hjälpen /nybörjare på bilköp
Senast redigerad av 2 johant11, redigerad totalt 0 gång.
#1392877
Det känns ju som att det absolut viktigaste är att du kollat säljaren. Och vilken säljare provkör personligen och berättar sanningen om något så diffust som vibrationer?
#1392888
Du kanske skulle be någon här på forumet köra en sväng med bilen (också) ...
#1392915
johant11 skrev: mån 27 jul 2020, 10:04 Ok, jag måste tillägga att jag köper en Volvo SELEKT av en stor firma
Då är ju säljarn kollad och ok. Jag skulle dock aldrig i livet lite på en bilförsäljare vad gäller en enskild detalj på bilen. Särskilt inte om den är upplevelsebaserad. Men det är jag det.. :-)
#1392917
Jag köpte nyare bil på distans, blev enligt förväntan. Är den relativt ny och inte gått så långt bör den ju vara bra, med selectedgaranti har du ju extra säkerhet. Be att få alla ”löften” på email så du har det skriftligt, ingen nackdel iaf.
#1392924
Min 2019 CC har skärmbreddare som börjat släppa, be dem kolla det. Skinnstolarna är känsliga för slitage, kolla så att inget överdrivet skett där.
Har haft problem med backsensor men i minus temperaturer, inget man kan kolla nu.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]