Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
#1392449
Någon som vet om detta går att eftermontera. Tittar jag i taket i facket sitter det ett pluggat rör som ser ut att komma från AC anläggningen. Borde ju gå att montera dit vredet.
av III
#1392736
Gissar bara men borde gå. Kan du inte få bort pluggen och se om det kommer kalluft? Så fall bara köpa fjället eller hitta annat vred som funkar. Tycker hanskfacken brukar bli svala ändå när Anc jobbar
#1392737
Ska ringa Volvo imorgon och kolla om det finns något kit att köpa. Kostar det inte 4 siffrigt är det intressant. Kan inte fatta att det inte var standard. Vad kan skillnaden vara i pris mellan en plastslang med plugg eller en med spjäll.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1392805
Enligt en tråd i sweedspeed forumet så ska det finnas ett uttag i "taket" på handskfacket där ett igenpluggat rör finns.
Det verkar som att det som saknas är delen som leder kylan in i handskfacket och som går att blockera flödet.
Tråden behandlar xc40 men det ser likadant ut om man söker upp handskfacksinsats till en V90 på bildelsbasen.
Bilagor
kylt fack.JPG
kylt fack.JPG (35.18 KiB) Visad 2194 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1392807
Jag väntar med spänning på att du ska lägga upp artikelnummer på det som behövs.
Det borde gå att ta loss "hatten" på röret och känna om det kommer kalluft.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1392901
Det gäller nog att hitta någon som är intresserad av att hjälpa till.
Dem söker väl på exakt det som finns i din bil.





Kör V90 my18

#1392904
Har direktnummer till en väldigt kompetent kille. Har hittar det mesta. Har skickat skiss på både luftdistribution samt handskfacket men hittar inte där.

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]