Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CivIng
#1390678
Vet någon om det går att parkoppla fler än en mobil på samma gång? Gäller V90 -21 med Carplay. Jag har en privat mobil och en jobbmobil, skulle vilja att båda var anslutna samtidigt till bilen. Men man kanske måste välja endast en i taget?
av V70_2005
#1390700
Är också intresserad av lösning. Funkar ju via blåtand och diverse headset man har båda kopplade och ringer det på någon svarar man. Typ en till CarPlay och en via blåtand hade varit grymt.
av CivIng
#1390731
Xanthopteryx skrev: ons 15 jul 2020, 07:06 Förresten - varför inte bara fixa en lur med dubbla SIM?
Ja det är ju ett intressant alternativ faktiskt. Min privata är iPhone 11 så det ska väl gå. Men undrar hur synkningen funkar då egentligen, blandas alla kontakter helt enkelt? Aldrig provat detta.
av CivIng
#1390732
Faktiskt en lysande idé Xanthopteryx!
av CivIng
#1390947
Xanthopteryx skrev: ons 15 jul 2020, 08:41 Har ingen aning jag heller. Har stöd för det men aldrig använt och dessutom har jag Andråjd, så prova och återkom gärna.
Ok, provar eventuellt i september när bilen kommit och man är åter från semestern och kan fixa e-sim via jobbet.
Användarvisningsbild
av RmK
#1390985
Jag kör en iPhone XS med dubbla SIM. Funkar sömlöst. Har två Apple ID med privat och Jobb. Så jag blandar inte kontakterna. Men alla syns. Jobbet är fysiskt SIM (Telia) och privat är Telenord (eSIM). Körde alltid med två fysiska telefoner förrut. Och det var ju lite meckigt i bilen, men nu funkar allt perfekt :) Androidlurarna har ju med dual SIM. Så det borde funka lika bra där. Dock bara via BT då.. Då Android Auto fortfarande inte finns officiellt i Sverige (eller är det ändrat nu?)

Varför dubbla telefoner? Känns bra att inte blanda jobb och fritid. Går att stänga av respektivt SIM i inställningarna om man vill vara helt ledig från jobbet.

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?