- tor 23 jul 2020, 10:54
#1392130
BSR VS Polestar går inte jämföra. Polestar ger en mycket klockrenare körupplevelse.
Moderator: Moderatorer
KnotVillage skrev: ↑tor 23 jul 2020, 10:40 Var oxå inne på Polestar men 10hk och 20nm var inget jag tänkte betala 7000 för. Nu blev det BSR istället. 70hk och 105nm var lite trevligare. Hade Polestar kostar kanske 2000kr hade det varit intressant.Har du samma upplevelse med BSR? Eller ännu bättre?(stor skillnad i uppgraderade specs)
KnotVillage skrev: ↑tor 23 jul 2020, 10:40 Var oxå inne på Polestar men 10hk och 20nm var inget jag tänkte betala 7000 för. Nu blev det BSR istället. 70hk och 105nm var lite trevligare. Hade Polestar kostar kanske 2000kr hade det varit intressant.Köper man fabrikny bil med garanti får man inte installera BSR. Jag läste ngr tester och det verkar inte riktigt stämma med det som BSR lovar på pappret. Tror inte BSR är bättre än Polestar när man tar hänsyn till alla aspekter och parametrar men jag kanske tror fel. ...
Freddy100 skrev: ↑tor 23 jul 2020, 22:12 Tror inte BSR är bättre än Polestar när man tar hänsyn till alla aspekter och parametrar men jag kanske tror fel. ...Allt beror på vad du är ute efter. Volvos/polestars mjukvara ska ju göra att bilen överlever med fullgas i -45 grader i Kiruna, med tunn luft på 3000 meter i Alperna, med 2000 kg husvagn i 40 grader i Spanien och på dålig diesel på Bulgariensemestern. BSR har man ju bara prioriterat max effekt och vrid och kommer ju så klart högre då man kan skippa säkerhetsmarginalerna.
VolvoB20 skrev:Så är det ju, frågan är hur många som åker på 3000m höjd eller med fullgas i -45C. Kan man avstå det får du ju bevisligen betydligt mer effekt med BSR, dock utan garantier. Hade polestar givit lite fler extra hk, som tex för V70 (+39) hade jag klart övervägt det men dagens +10 hk ser jag inte som intressant. Skulle jag trimma hade det blivit externt företag, efter att garantierna gått ut.Freddy100 skrev: ↑tor 23 jul 2020, 22:12 Tror inte BSR är bättre än Polestar när man tar hänsyn till alla aspekter och parametrar men jag kanske tror fel. ...Allt beror på vad du är ute efter. Volvos/polestars mjukvara ska ju göra att bilen överlever med fullgas i -45 grader i Kiruna, med tunn luft på 3000 meter i Alperna, med 2000 kg husvagn i 40 grader i Spanien och på dålig diesel på Bulgariensemestern. BSR har man ju bara prioriterat max effekt och vrid och kommer ju så klart högre då man kan skippa säkerhetsmarginalerna.
Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]