Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
#1392136
När jag trimmade min förra bil så läste jag ett stort test i någon biltidning, typ Bilsport. Dom testade runt 6 olika trim till samma bil. Polestar fick bottenbetyg i det mesta. Dyrast, lägst effekt och ökad förbrukning. Jag trimmar ju i första hand för snabbare respons inte krypa fram i rondeller.
av volt
#1392159
Jag har nyss optimerat min d4 med polestar och är nöjd som tusan!
Fick ett jättebra pris med, 4850 betalade jag för den operationen. Jag upplever en helt annan bil efter.

Skickat från min Pixel 4 XL via Tapatalk

Användarvisningsbild
av sony
#1392221
Skulle alldrig trimma en bil om det inte ger samma garanti som polestar. Det finns en anledning varför dem andra inte ger några garantier som polestar. Min bil var polestar registrerad . Den var redan polestar opptimerad vid leverans så jag vet inte om det ger nåt eller inte men i registreringsbeviset fanns alla hästar. Svart på vitt. Inget jag behövde gömma för andra när jag vilje sälja bilen
Användarvisningsbild
av JonasElander
#1392247
KnotVillage skrev: tor 23 jul 2020, 10:40 Var oxå inne på Polestar men 10hk och 20nm var inget jag tänkte betala 7000 för. Nu blev det BSR istället. 70hk och 105nm var lite trevligare. Hade Polestar kostar kanske 2000kr hade det varit intressant.
Har du samma upplevelse med BSR? Eller ännu bättre?(stor skillnad i uppgraderade specs)
av Freddy100
#1392273
KnotVillage skrev: tor 23 jul 2020, 10:40 Var oxå inne på Polestar men 10hk och 20nm var inget jag tänkte betala 7000 för. Nu blev det BSR istället. 70hk och 105nm var lite trevligare. Hade Polestar kostar kanske 2000kr hade det varit intressant.
Köper man fabrikny bil med garanti får man inte installera BSR. Jag läste ngr tester och det verkar inte riktigt stämma med det som BSR lovar på pappret. Tror inte BSR är bättre än Polestar när man tar hänsyn till alla aspekter och parametrar men jag kanske tror fel. ...
Jag skulle aldrig betala för Polestar för att trimma min gamla V70 2005. Då är det BSR uppenbart val. Men 1 år gammal V90CC...? Polestar utan tvekan....
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1392516
Freddy100 skrev: tor 23 jul 2020, 22:12 Tror inte BSR är bättre än Polestar när man tar hänsyn till alla aspekter och parametrar men jag kanske tror fel. ...
Allt beror på vad du är ute efter. Volvos/polestars mjukvara ska ju göra att bilen överlever med fullgas i -45 grader i Kiruna, med tunn luft på 3000 meter i Alperna, med 2000 kg husvagn i 40 grader i Spanien och på dålig diesel på Bulgariensemestern. BSR har man ju bara prioriterat max effekt och vrid och kommer ju så klart högre då man kan skippa säkerhetsmarginalerna.
av Keiser
#1392524
VolvoB20 skrev:
Freddy100 skrev: tor 23 jul 2020, 22:12 Tror inte BSR är bättre än Polestar när man tar hänsyn till alla aspekter och parametrar men jag kanske tror fel. ...
Allt beror på vad du är ute efter. Volvos/polestars mjukvara ska ju göra att bilen överlever med fullgas i -45 grader i Kiruna, med tunn luft på 3000 meter i Alperna, med 2000 kg husvagn i 40 grader i Spanien och på dålig diesel på Bulgariensemestern. BSR har man ju bara prioriterat max effekt och vrid och kommer ju så klart högre då man kan skippa säkerhetsmarginalerna.
Så är det ju, frågan är hur många som åker på 3000m höjd eller med fullgas i -45C. Kan man avstå det får du ju bevisligen betydligt mer effekt med BSR, dock utan garantier. Hade polestar givit lite fler extra hk, som tex för V70 (+39) hade jag klart övervägt det men dagens +10 hk ser jag inte som intressant. Skulle jag trimma hade det blivit externt företag, efter att garantierna gått ut.
av AndS
#1392551
Polestar optimerar troligvis mera än enbart toppeffekt.
Titta på hur vridmoment och effekt samverkar tillsammans vid olika varvtal.
Tar vi dieselmotor med dubbelturbo och trycktank så finns det säkert en del parametrar som samverkar hur man optimerar.
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]