Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1389260
RmK skrev:Ytan mellan mätarna använder jag till Media. Då kommer Spotify upp där (som körs via CarPlay/Spotify) tycker det är nice. Som andra har sagt, börja med Carplay stöd och se om du kan leva med det.
Och då minskas inte heller mätarna i storlek.

Vem använder förresten navigation ofta? Jag använder det ett par gånger om året.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1389300
Xanthopteryx skrev:Använder det dagligen, då Waze i första hand. Varför? För trafikhändelser. Blivit räddad några gånger när det varit helt eller nästan stopp.
Tänkte på den inbyggda. Waze kommer ju upp i telefonen.
av troubleshooter
#1389304
Använder den inbyggda på V90 CC ofta faktiskt, har lagt in massa adresser jag vanligtvis åker till, så det är ju enkelt att ta fram och välja med knapparna i ratten, har
många gånger fått information om olyckor och blivit rekommenderad en omväg, ibland har jag ignorerat och då har man suttit där i köerna.... :bored:
av Xanthopteryx
#1389313
Fjonsson skrev: tis 07 jul 2020, 17:02
Xanthopteryx skrev:Använder det dagligen, då Waze i första hand. Varför? För trafikhändelser. Blivit räddad några gånger när det varit helt eller nästan stopp.
Tänkte på den inbyggda. Waze kommer ju upp i telefonen.
Nu kör jag Waze via AA så får ju upp den i mittskärmen. =)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1389321
Xanthopteryx skrev: tis 07 jul 2020, 17:57
Fjonsson skrev: tis 07 jul 2020, 17:02
Xanthopteryx skrev:Använder det dagligen, då Waze i första hand. Varför? För trafikhändelser. Blivit räddad några gånger när det varit helt eller nästan stopp.
Tänkte på den inbyggda. Waze kommer ju upp i telefonen.
Nu kör jag Waze via AA så får ju upp den i mittskärmen. =)
Funkar AA, så man får upp kartan i instrumentklustret? 😀

Om man tar och eftermonterar smartphone integration, får man då alltid både android auto och carplay och vad kostar det?

Är det bara carplay som ligger på ca 1995kr?
av Xanthopteryx
#1389331
Inte i klustret tyvärr, och inte i HUD tyvärr. Däremot i mittskärmen.
Du får äpple och andråjd med smartphone integration. Pris... fråga. Har du fått priset 1995 för carplay så lär det bara vara carplay.
Bilias hemsida tar en tusenlapp mer (2988) men observera att på vissa bilar krävs det även hårdvara (som du själv kan köpa och installera om du inte har tummen helt felplacerad i handen, om du vill spara pengar på installationskostnaden).
Användarvisningsbild
av Axan
#1389542
Jimmy Svensson skrev:Såg erbjudande i carpayappen Sensus 3995 just nu


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Jag hittar inte, vart? Vilken handlare har du?
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]