Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1387136
Samma för mig.
På punkt 1 & 2 kan man få den att uppdateras till aktuell status om man låser bilen via appen igen när den laddat ca 30min.
Tid vid fulladdat brukar stämma bra då.

Punkt 3, med grafer. Det fungerar kanske 1 av 20 resor. (Använder Tele2 SIM om det nu påverkar)

Tycker det är ganska uselt.
Det borde vara minimalt med data att överföra aktuell laddstatus var 5:e / 10:e minut eller så.
Användarvisningsbild
av RmK
#1387144
andreas 80 skrev: Tycker det är ganska uselt.
Det borde vara minimalt med data att överföra aktuell laddstatus var 5:e / 10:e minut eller så.
Väldigt uselt. Bilen behöver ju inte direkt gå ner i sovläge när den laddas. Då har den spänning från "landström". Men det kanske är byggt så att det inte går att lösa. Kanske samma system på de vanliga som på hybriderna.
Användarvisningsbild
av coachen
#1387153
3. om man avaktiverar körjournal i appen och väntar 15 min innan aktivering så funkar graferna en stund igen.
Så en aning buggigt verkar det vara för stunden.
#1396028
En uppdatering gällande VOC och körjournal: Förra veckan slutade min körjournal fungera när man kollade i VOC-appen. Inga resor loggades trots att körjournalen var aktiverad. Jag försökte sedan accessa körjournalen via webben men där kom oxå ett felmeddelande. Efter jag försökt via webben dök det upp ett felmeddelande i bilen "VOC behöver service. Kontakta verkstad". Jag tog då ut SIM-kortet. Voila, under dagen har alla resor återkommit till VOC-appen. Utan något verkstadsbesök... SIM-kortet är dock fortfarande urplockat...
#1403500
Har "snigelspåret" helt utgått i VOC? Jag hade min bil inne på ett byte av ngn modul för VOC eftersom körjournalen helt rasat (Felmedelande fanns oxå ang VOC i bilen)
Men jag har inte sett något snail trail på länge. Är det någon som har det kvar i körjournalen?
Stora kylaren volvo 940

Tänk även på att stora kylaren fin[…]

V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]