Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1379747
Fick precis samtal från bilteknikern på Skobes som tillsammans med kollegor åkt omkring och försökt identifiera vad det är som åker omkring när man svänger med min V90. Efter mycket om och men och demontering här och var hittade han till sist en IKEA-penna som åkt ned i ventilationstrumman på golvet (den som ger luft till fötterna i baksätet).

Misstänkte att det kunde vara något sådan men varken vågade eller orkade felsöka mer (hade redan jagat "saken" med ett endoscope i ett par timmar) ... antar att jag får stå för det mesta i denna reparation då garantin inte omfattar IKEA-pennor.

Men men det var helt omöjligt att åka omkring med missljudet så jag får acceptera mitt öde :-)
#1379865
monza skrev:Hoppsan. Rätt stora hål o raka rör för att pennan ska kunna ramla neröver.
Annorlunda 😊
Ibland händer det omöjliga. Lite som när man tar opp nyckelknippan från fickan och en av nycklarna har typ åkt in i nyckelringen på något märkligt sätt och man får tamejf-- nästan inte ut den! Och där står man vid dörren i snålblåsten och fipplar med en sketen nyckel som trotsat all sannolikhetslära och blivit som ett sådant där hopplöst (nästan) olösbart pussel.

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]