Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
#1378825
Nystrom7 skrev: lör 09 maj 2020, 11:23 Provlyssna HK anläggningen innan du beställer är mitt tips.
Är den som i dom s och v60 jag provat så är det inte värt pengarna.
Jag har premium sound med subwoofer i min och det känns många gånger bättre, framförallt betydligt bättre bas och högre volym.
Men HK kanske är bättre i v90?
Är HK så illa i V60? Tycker visserligen att det låter kanon i min XC40 men det kanske skiljer på hur högtalarna sitter i olika modeller?
Är det nån som har en bild på hur HK systemen är uppbyggda på Volvos alla modeller?
av AndS
#1378835
Största skillnaden är hur du vill det ska låta!
Höll på med diverse hemmasystem för läääänge sedan och med AudioPro och B&W. Lät en organist justera ljudet utifrån hans musik och han var mycket nöjd. Jag fick justera om allt för att jag skulle vara nöjd. ;-)
av Nystrom7
#1378837
HeavyMetal skrev:
Nystrom7 skrev: lör 09 maj 2020, 11:23 Provlyssna HK anläggningen innan du beställer är mitt tips.
Är den som i dom s och v60 jag provat så är det inte värt pengarna.
Jag har premium sound med subwoofer i min och det känns många gånger bättre, framförallt betydligt bättre bas och högre volym.
Men HK kanske är bättre i v90?
Är HK så illa i V60? Tycker visserligen att det låter kanon i min XC40 men det kanske skiljer på hur högtalarna sitter i olika modeller?
Är det nån som har en bild på hur HK systemen är uppbyggda på Volvos alla modeller?
Ja det tycker jag faktiskt. Har testat 3st.ingen bas och väldigt mycket lägre volym än i min för att förklara det enkelt. Försökte justera endel men det är inte i närheten känns det som.
av HeavyMetal
#1378901
Ilduce77 skrev: lör 09 maj 2020, 20:48
PebbleGrey skrev: fre 08 maj 2020, 21:17

Är det inte så att många väljer toning för att det är snyggt? Bara att erkänna ;-)
Jo...... 😁

För mig är det 70 procent snyggt och 30 procent insyn...
För mig är det 80/20 så jag har liknande tänk. 8-)
av Lockis
#1379897
Min lista:

Automat
Elstolar med minne. vi har också bakåtvänd stol, minnes funktionen är fantastisk! Programmerade in stolen så långt bak det gick utan att ta i stolen. Till skillnad från förar sidan så flyttar inte passagerar stolen sig automatiskt.
HUD
H/K Ljud
4-zons klimat. Väldigt uppskattat av sambon som åker bak för stunden :-D

HUD är något jag saknar i varje bil jag sätter mig för att köra just nu.
360 kameran är schysst men skulle den saknas blir jag inte ledsen, däremot sensorer fram/bak är ett krav.
Nu har jag en V60 men tekniken fungerar densamma och även om V60 är en lite mindre bil är inte V90 jobbig/svår att parkera utan 360 kamera. vanlig kamera är dock riktigt trevligt.
av Lockis
#1379898
HeavyMetal skrev:
Ilduce77 skrev: lör 09 maj 2020, 20:48
PebbleGrey skrev: fre 08 maj 2020, 21:17

Är det inte så att många väljer toning för att det är snyggt? Bara att erkänna ;-)
Jo...... 😁

För mig är det 70 procent snyggt och 30 procent insyn...
För mig är det 80/20 så jag har liknande tänk. 8-)
För min del var det dels design men mest pga komfort..
av Lockis
#1379899
HeavyMetal skrev:
Nystrom7 skrev: lör 09 maj 2020, 11:23 Provlyssna HK anläggningen innan du beställer är mitt tips.
Är den som i dom s och v60 jag provat så är det inte värt pengarna.
Jag har premium sound med subwoofer i min och det känns många gånger bättre, framförallt betydligt bättre bas och högre volym.
Men HK kanske är bättre i v90?
Är HK så illa i V60? Tycker visserligen att det låter kanon i min XC40 men det kanske skiljer på hur högtalarna sitter i olika modeller?
Är det nån som har en bild på hur HK systemen är uppbyggda på Volvos alla modeller?
HK är fantastiskt i V60. Det går inte att få SUB i V60 utan HK om man inte tar laddhybrid.
Har kört med standard ljud och det var väldigt stor skillnad mot nya bilen med HK. Kan starkt rekommendera.
av PebbleGrey
#1380026
Lockis skrev: fre 15 maj 2020, 09:44 Min lista:

Automat
Elstolar med minne. vi har också bakåtvänd stol, minnes funktionen är fantastisk! Programmerade in stolen så långt bak det gick utan att ta i stolen. Till skillnad från förar sidan så flyttar inte passagerar stolen sig automatiskt.
HUD
H/K Ljud
4-zons klimat. Väldigt uppskattat av sambon som åker bak för stunden :-D

HUD är något jag saknar i varje bil jag sätter mig för att köra just nu.
360 kameran är schysst men skulle den saknas blir jag inte ledsen, däremot sensorer fram/bak är ett krav.
Nu har jag en V60 men tekniken fungerar densamma och även om V60 är en lite mindre bil är inte V90 jobbig/svår att parkera utan 360 kamera. vanlig kamera är dock riktigt trevligt.
Tack för detaljinfon gällande just bakåtvänd stol och elstol passagerare. Känns riktigt bra att vi uppgraderade till motorstolspaketet med detta.

Angående HUD kan jag tänka mig att den är beroendeframkallande. Det mest rimliga vore då att gå upp på Loungepaketet som inkluderar HUD, 360, Panorama och 4 zons. Alla säkert trevliga val men de 25 000 extra som det innebär i vår konfiguration svider. Trots att priset per tillval blir snuskbilligt jämfört med löst :-(

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]