Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Herrblom
#1375321
Hej jag har precis köpt en Volvo XC90 -16 som bara har 2 zons Ecc är det en jätteprocedur att få den att bli 4zons? är det ens möjligt eller är det inte värt pengarna? Tänkte att det kanske bara är att köpa ett reglage för det och sätta i bak det elektriska borde ju vara draget och sedan bara uppdatera programvaran?
av Herrblom
#1375441
Ajdå, tänkte att de kanalerna kanske var dragna ändå.. men då blir det ju så klart en hel del jobb.. Kikade på skillnaderna mellan 2zons och 4 zons i manualen och där verkade det inte skilja så mycket. får kanske öppna tunnelfacket och kika.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1375522
Kolla och återkom gärna med eventuella fynd! ;)
av Nystrom7
#1375756
Har funderat på det där jag med mest för att displayen var snygg :-)

När jag beställde bilen så kostade det 5800 för 4 zon så frågan är om inte display + mjukvara räcker. Jag tror stora fläkten styr även 4 zon. Känns ologiskt att sätta in 2 extrafläktar + display och ta 5800 för det.
av Xanthopteryx
#1375765
När vi beställde så var det ungefär 6.000 för akustikrutor, 6.000 för fyrzonsklimat.
Vi ville ha akustik och fyrzons, då dottern vill ha kylskåp, jag svalt och frugan varmt.....
Men, så fanns det ett paket: Fyrzons, akustikrutor, 230V i baksätet samt solgardiner i dörrarna bak för.... 12.000
Jag behövde väl kanske inte fundera sådär extremt länge på huruvida vi skulle ta paketet eller inte.
av RobbanH
#1375780
Nystrom7 skrev: tis 21 apr 2020, 22:02 Har funderat på det där jag med mest för att displayen var snygg :-)

När jag beställde bilen så kostade det 5800 för 4 zon så frågan är om inte display + mjukvara räcker. Jag tror stora fläkten styr även 4 zon. Känns ologiskt att sätta in 2 extrafläktar + display och ta 5800 för det.
Om personerna i baksätet väljer högre luftflöde än vad man har i framsätet så behålls flödet i framsätet och man får ett högre flöde i baksätet, så där är separata fläktar för fram och bak dock bara 1st extra fläkt för bakre zon.
av V70_2005
#1375787
Hade om jag valt XC90 idag tagit med ventilation för tredje sätesraden, kändes menlöst att lägga typ 3000:- på det när jag klickade i tillvalen.

Men det blir rätt varmt där bak när solen gassar, speciellt när bilen stått i solen och man kör iväg tar det tid innan klimatet är bra där bak. Nu behöver man veva ner rutor och öppna panoramataket (rena stenåldern). Iallafall inte den där premiumkänslan man vill ha när man packar in 7xfolk i bilen.

Om någon trillar över en beskrivning hur man kan bygga om det är jag intresserad.
av TomasGBG
#1375800
V70_2005 skrev:Hade om jag valt XC90 idag tagit med ventilation för tredje sätesraden, kändes menlöst att lägga typ 3000:- på det när jag klickade i tillvalen.

Men det blir rätt varmt där bak när solen gassar, speciellt när bilen stått i solen och man kör iväg tar det tid innan klimatet är bra där bak. Nu behöver man veva ner rutor och öppna panoramataket (rena stenåldern). Iallafall inte den där premiumkänslan man vill ha när man packar in 7xfolk i bilen.

Om någon trillar över en beskrivning hur man kan bygga om det är jag intresserad.
Premium är att åka själv ... :-)

Ska bli kul att följa! Köpte du nå[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]