Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Härjedalen
#1499949
Det svänger fort i hockey, men fortare när jag kollar bil😂
Det blir den svarta jag länkade i tidigare om. Lite mer mil, men gått i Norrland
Användarvisningsbild
av bem
#1499958
Härjedalen skrev: sön 22 maj 2022, 10:31 Det svänger fort i hockey, men fortare när jag kollar bil😂
Det blir den svarta jag länkade i tidigare om. Lite mer mil, men gått i Norrland
Den svarta V90 du länka till blir nog bra. Men kom ihåg låskistorna! Att kolla om de bytts. Kan bli tråkigheter annars på vintern. Och kom ihåg ladda 12 volt startbatteriet regelbundet om du kommer starta dieselvärmaren ofta via Volvo Cars appen eller manuellt inifrån bilen. Hade en V70 D3 MY14 förut med dieselvärmare, funka utmärkt så länge jag såg till att hålla 12 volt startbatteriet i bilen laddad med jämna mellanrum, det är helt normalt, varje start av dieselvärmaren tär rätt hårt på batteriets kapacitet så spänningen sjunker mer och mer ju fler gånger du startar utan att ladda men du lär dig om inte annat den hårda vägen. :-)
av Härjedalen
#1500294
Hoppas det! Tusen tack för att hjälp!
Kan man se någonstans om kistorna är bytt? Eller får man bara kolla på dem?
Tänkte att jag skulle montera på en laddare på batteriet som man kan plugga in med jämna mellanrum!
Utöver priset så har jag tänkt att försöka få med det en smula, med tanke på milen & någon skavank.
Företaget hade köpt den för 170 & nu ligger den ute för 209 och har legat ett tag..
service har jag tänkt att göra själv då jag får tag på bra delar till bra priser och har ej tummen mitt i handen.
Användarvisningsbild
av bem
#1500307
Härjedalen skrev: ons 25 maj 2022, 11:16 Hoppas det! Tusen tack för att hjälp!
Kan man se någonstans om kistorna är bytt? Eller får man bara kolla på dem?
Tänkte att jag skulle montera på en laddare på batteriet som man kan plugga in med jämna mellanrum!
Utöver priset så har jag tänkt att försöka få med det en smula, med tanke på milen & någon skavank.
Företaget hade köpt den för 170 & nu ligger den ute för 209 och har legat ett tag..
service har jag tänkt att göra själv då jag får tag på bra delar till bra priser och har ej tummen mitt i handen.
Det borde väl gå att spåra historiken på bilen vad som utförts på verkstad. Har den servats och underhållits, lagats osv hos en auktoriserad Volvoverkstad borde det vara rätt lätt få fatt i info om låskistor bytts. Det finns några generationer av låskistor, men det är senaste generationen man skall ha för att problemet med frusna låskistor inte skall uppkomma.
Det finns en lång lång tråd om läskisteproblemet här på jagrullar, kolla i den.
Jag har en ny V90 MY22 så på den är det garanterat senaste generationen låskistor, har inte varit några problem i vinter.
Det är rätt dyrt byta 4 låskistor, minns inte vad en kostar med har för mig det står i låskistetråden.
På Volvobilar som inte än är så gamla tar Volvo det på Goodwill men en bil av årsmodell 2017-2018 är nog för gammal för Goodwill. Men du kan ju kolla upp, tror det står i låskistetråden hur långt bakåt Volvo sträcker sig med Goodwill.
av BiggBifuel
#1517179
Kolla med Volvo Cars service verkstad, så kan man kolla bilen historia på bilen, men det är inte allt är noterat, det märkte jag med min bil, vissa garanti delar löstes utan att det stod i bilen historia. Speciellt när Volvo teknikerna sa att inga fel fanns och det fick laga felet strax efteråt. Om man ringer Volvo Cars så säger det inget, utan hänvisar till återförsäljarnas, sedan syns ingen historik i Volvo appen. Har bilen råkat ut för försäkringsskador/krock så får du inte ut informationen (normalt för alla försäkringsbolag). :-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]