Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1485675
Ja titta på alla modeller fr.o.m my18. Förutom snabbare skärm my19 så fick Diesel adblue och D3 åtta växlad automatlåda men miljöstämpeln försvann.
av Xanthopteryx
#1498228
Lyser alla akterlampor?
Syns det fukt i?
Är spakstället (vid ratten) bytt?
Onormala vibrationer när du kör?
Motorrummet, läcker det olja någonstans (lyft bort plastkåpan och syna, kräla under).
Rost?
Service?
SPrickor eller mycket repor i rutan? (motljus)
Fungerar värmeslingorna vid kameran (svårt att kolla nu men kanske få skriftligt på att de byter ruta om det updagas när vintern kommer)
Låskistor (främst bak), är dessa bytta?
Funkar dragkroken och strömmen till kroken?
av Xanthopteryx
#1498230
Måste säga där att, vi har en 2018. Visst kanske man ibland kan önska sig lite mer kräm i datorn men, använder inte spotify och jag kan vänta ett par sekunder extra när jag öppnat dörren. Så himla bråttom har jag inte. Det funkar liksom bra, Android Auto fungerar också bra. Inbyggda nabvigationen fungerar bra.
av SundanceKid
#1498241
Jag hade en v90 2017 först och efter det en v90 2020.

Stor skillnad men man tänker på det först när man testat den snabbare.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av Härjedalen
#1498261
Tack! Sparkstället vid ratten? Nu pratar du arabiska med mig😀🙈
Har just nu en v70 D4 FWD som just blivit servad (Kamrem, v-pump & spolad växellåda, gick tydligen 3 spolningar innan det såg bra ut. Dock upplevs den mjuk & fin i växlarna nu.
av AndS
#1498264
Ta det lugnt, i ett forum som detta kommer alla fel som hänt att räknas upp. ;-)
Har kört vår 2017 V90CC i snart 10 000mil och då en av de första som levererades.
Får rulla ett tag till.
Senast redigerad av 1 AndS, redigerad totalt 0 gånger.
av Xanthopteryx
#1498268
Spakstället, där du vispar med torkarna och flirtar med omgivningen.
Många har drabbats av glapp vilket ger massa intressanta fel och kan göra samtliga spakar och knappar kring ratten obrukbara. Nytt spakställ togs framförallt kring slutet av 2018.
Har själv fått mitt bytt, efter typ 2 år och 9 månader.
Nya stället har annat artikelnummer än gamla.

Så är det bytt till nya modellen är det bra. Annars budgetera för typ 5-6 (verkar folk här betalat, när de fått pynta själv). Kan ju klara sig såklart men...känt designfel så...

Glappet verkar bli i blinkerspaken.
av Malmstroem
#1498269
Jag kanske är unik, men jag valde att köpa min Volvo innan AdBlue infördes.

Lite för mycket som kan strula på en bil som inte konstruerats för AdBlue från början. Speciellt när den blir äldre.

Kör du mycket i stan är det trots allt vettigt med AdBlue för att minska NOx-utsläppet. Jag gör inte det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]