Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daviddd
#1369555
Uppdatera gärna med dina upplevelser gentemot XC70 allt eftersom. Kör själv en MY16 Classic Summum och undrar lite vart jag skall ta vägen efter den.
av stegev
#1369625
Xanthopteryx skrev: fre 13 mar 2020, 19:14 Reklamera sensorerna innan det är försent. Kan vara fukt eller annat problem i dem.
Ok, dyker felet upp igen och det lär det göra nästa vinter iaf så ber jag dem byta skiten. Bra input, tack 😊
Användarvisningsbild
av ParMag
#1369795
Kört min första Volvo som tjänstebil V90CC som tjänstebil i snart 3år och 12000 mil och har bara positivt att säga. Lastar bilen ofta tungt och den går hur stadigt och säkert som helst på vägen även i dåligt väglag.
Drar upp och sjösätter båten utan problem. Den högre markfrigången har jag också haft nytta av ett flertal gånger.
Väntar nu på min beställda XC60 T8.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Nikeman
#1370023
Daviddd skrev: fre 13 mar 2020, 21:13 Uppdatera gärna med dina upplevelser gentemot XC70 allt eftersom. Kör själv en MY16 Classic Summum och undrar lite vart jag skall ta vägen efter den.
Äsch det går inte jämföra på något plan. V90CC är en otroligt mycket modernare bil än XC70 Classic som jag ju körde tidigare. Så mycket nya roliga teknikgrejor och finesser (jag är kanske lite tekniknörd ja...). På vägen ligger den jättefint. Pilot Assisten är ett trevligt tillskott som hjälper till att hålla bilen rätt. Stolarna är Riktigt sköna att sitta i och betydligt mer formade än i XC70n.

I nuläget är XC70's enda fördel att den är lättare att kliva i och ur då A-stolpens förlängning ner till golvbrunnen sitter längre fram och golvbrunnen är inte lika urskålad som på V90.
Användarvisningsbild
av tebra64
#1370102
Kan bare si meg enig! Jeg er fantastisk fornøyd med min V90cc D4 pro. Har hatt den i 3 år nå, 6500 mil, ingen problemer, kun årlig service! Nydelig å kjøre (luft bak), og en nytelse på langtur med lyd fra B&W. Oppgradert med BSR, funker kanon!
Jeg kommer nok til å beholde denne noen år til. Prøvde V60cc, men det ble nedtur i forhold til komfort.. Litt synd, for jeg liker designet bedre på V60'n.

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]