Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BlötXC90förare
#1382092
Uppdatering! Drog det här vidare. Bilia Haga Norras tjänstemän/ansvariga var genuint ointresserade av att hjälpa till och uppträdde närmast hånfullt. Vi körde dock in bilen igen till den lokala Bilia-verkstaden. Tack vare den genuint kundorienterade verkstadsteknikern där löste det sig. De tog in bilen igen och felsökte genom att ta ner innertaket helt och testspola. Efter att dom bytte ytterligare lister i vänster bakkant av panoramataket har läckan stoppats (peppar peppar...) Vi behövde inte betala mer utöver de redan betalda 6 700 kr. Hatten av till honom och hans kollegor!
av Xanthopteryx
#1382116
Se nu till att du tar detta som reklamation enligt konsumentköplagen så du får tillbaka dina pengar samt ersättning för resor e.t.c.
Om de tjorvar, dra till ARN. Detta beteende från dessa stora firmor är under all kritik och skall stävjas så gott det går!
av Linus65
#1385595
Hej! I min XC90 (2018) droppar det nu vatten bakom backspegeln/VOC-panelen efter regn, mest när man svänger. Misstänker att det kommer in via panoramataket. (Rutan är inte bytt och verkar tät vid test.) Var läckte vattnet in i er bil?

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]