Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1368750
Sedan en tid tillbaka så löser pumphandtaget ut hela tiden när jag tankar. Problemet har inte funnits från start.
Händer oftare och oftare ju mer bensin det är i tanken. Pga detta så vågar jag inte och kan inte tanka fullt, vilket är väldigt störigt. Testat på kanske 15 mackar, olika vinklar på pumphandtaget under tankning men samma visa på alla.
Någon annan som haft detta problemet?
#1368752
Jag och en kollega har haft samma problem. Han har redan fått ett filter bytt som löst problemet och jag skall snart få mitt bytt och som också förhoppningsvis löser mitt problem.. Tror filtret hette Kanister...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1368754
Det är ett känt problem med kolfilterkanister som byts ut,råkade själv ut för samma problem.
Funkar klockrent efter byte,lite surt att inte det gick på garanti för min del när andra fått det utbytt utan kostnad.
Ett av flera irriterande detaljproblem,verkar vara billiga lösningar här och där.
#1475172
Pris för filterbyte? NGN Som bytt själv?
#1484799
Bumpar!
#1488128
oldtimersmc skrev:Ingen som vet?
Kan tillföra att ett filter kostar 1050kr
Byter själv...
#1488159
För att det filtret ska sluta fungera måste det ha fyllts med bränsle.

Det är även anledningen till att man aldrig ska överfylla tanken när man tankar.
När handtaget "klickar" första gången är det dags att sluta fylla.
Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batter[…]

Tack, ska kika. Försökt rikta in mig mot[…]