Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1365410
Enligt Bilias verkstad är der många som klagar på det.
När man fäller ner en backspegel vid parkering eller backning så ska den automatiskt återgå till sin ursprungsposition så fort man växlat ifrån R läge.

Men många har problem med det.
I mitt fall är der i ca 50% av fall att en spegel har fastnat i den nedfällta pisitionen eller bara halvvägs gått upp.

Som sagt Bilia känner till detta, men man får olika svar...

Någon som vet mer om fenomenet?

Tack
av Tiimpan
#1365648
GATUPLAN skrev: ons 19 feb 2020, 13:09 Enligt Bilias verkstad är der många som klagar på det.
När man fäller ner en backspegel vid parkering eller backning så ska den automatiskt återgå till sin ursprungsposition så fort man växlat ifrån R läge.

Men många har problem med det.
I mitt fall är der i ca 50% av fall att en spegel har fastnat i den nedfällta pisitionen eller bara halvvägs gått upp.

Som sagt Bilia känner till detta, men man får olika svar...

Någon som vet mer om fenomenet?

Tack
Har så på min XC60. Trycker på min sätes inställning nr 1 så återgår den till rätt position igen. Klagade på min förra dom löste det aldrig så vetifan om jag orkar bry mig denna gången.
Användarvisningsbild
av AF87
#1368637
Min gör så där ibland oxå, va in till bilia och frågade men dom hade aldrig hört det förut.
Märkte att det blir så där när jag lägger i driven o åker på en gång, då började jag med att vänta nå sek innan, då hinner backspegeln vrida sig tillbaka.
Sen dess så har den aldrig "fastnat" igen.

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]