Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Walkmann
#1365506
AndS skrev: ons 19 feb 2020, 16:41
CaptainOats skrev: ons 19 feb 2020, 16:30
least skrev: ons 19 feb 2020, 10:01 3 veckor, och du säljer en ny bil med den förlust som det innebär.
Nästa ägare, samt bilhandlaren tackar och tar emot!
Lär ju vara värre om den bara blir värre = osäljbar
På tre veckor kan man knappt hunnit ta reda på vad problemet om det kräver flera felsökningar.
Nja, något lurt är det och man ska kanske inte lita på allt som skrivs.
Jag besökte två olika verkstäder vid 3 olika tillfällen..
Nya däck, kraftvariationsmätning, 4 hjulsinställning, balansering..
Jag provkörde tyvärr ej bilen innan då den var helt ny, första svängen blev när jag hämtade ut den.
Jag körde en sväng och vände direkt, den var obrukbar..blev ingen hämtning, dom tog tillbaka den och bytte ut samtliga däck. Den var därefter körbar, men långt ifrån bra..
Jag lessnade helt enkelt, det sket sig redan från början..
Användarvisningsbild
av Derank
#1365512
Jag tycker alla V90 vibrerar mer el mindre, de jag kört iaf, en 6-7st på jobbet och ett par 3 låne/hyrbilar, och jag tycker väl att alla Volvos Dieslar vibrerar mer el mindre, även min egen XC60, jag kom dok direkt frpn en V70T4a in i dieselvärlden och det var inte roligt de första halvåret, men sedan vande ,man sig, den enda riktigt komfortabla dieselarna är Audis 6or.

Men vi har alla olika preferenser, de V90 jag kört på jobbet, tycker dess ägare att de går så fint och tyst.......
av CaptainOats
#1365539
Derank skrev: ons 19 feb 2020, 19:29 Jag tycker alla V90 vibrerar mer el mindre, de jag kört iaf, en 6-7st på jobbet och ett par 3 låne/hyrbilar, och jag tycker väl att alla Volvos Dieslar vibrerar mer el mindre, även min egen XC60, jag kom dok direkt frpn en V70T4a in i dieselvärlden och det var inte roligt de första halvåret, men sedan vande ,man sig, den enda riktigt komfortabla dieselarna är Audis 6or.

Men vi har alla olika preferenser, de V90 jag kört på jobbet, tycker dess ägare att de går så fint och tyst.......
Jag har en ny Mercedes GLE med en rak diesel 6a. 272 hk

Går som en dröm. Hör inte ens om motorn är på ibland vid tomgång.

Skönaste dieseln jag kört.

Bästa motorn jag haft är iaf i en e39 530 med rak bensinsexa
av CaptainOats
#1365551
Walkmann skrev: ons 19 feb 2020, 19:24
AndS skrev: ons 19 feb 2020, 16:41
CaptainOats skrev: ons 19 feb 2020, 16:30

Lär ju vara värre om den bara blir värre = osäljbar
På tre veckor kan man knappt hunnit ta reda på vad problemet om det kräver flera felsökningar.
Nja, något lurt är det och man ska kanske inte lita på allt som skrivs.
Jag besökte två olika verkstäder vid 3 olika tillfällen..
Nya däck, kraftvariationsmätning, 4 hjulsinställning, balansering..
Jag provkörde tyvärr ej bilen innan då den var helt ny, första svängen blev när jag hämtade ut den.
Jag körde en sväng och vände direkt, den var obrukbar..blev ingen hämtning, dom tog tillbaka den och bytte ut samtliga däck. Den var därefter körbar, men långt ifrån bra..
Jag lessnade helt enkelt, det sket sig redan från början..
Det roliga är att man märker hur ÅF tvingas spela ovetandes trots att det är ett jätteproblem.
Användarvisningsbild
av Walkmann
#1365583
CaptainOats skrev: ons 19 feb 2020, 21:40
Walkmann skrev: ons 19 feb 2020, 19:24
AndS skrev: ons 19 feb 2020, 16:41
På tre veckor kan man knappt hunnit ta reda på vad problemet om det kräver flera felsökningar.
Nja, något lurt är det och man ska kanske inte lita på allt som skrivs.
Jag besökte två olika verkstäder vid 3 olika tillfällen..
Nya däck, kraftvariationsmätning, 4 hjulsinställning, balansering..
Jag provkörde tyvärr ej bilen innan då den var helt ny, första svängen blev när jag hämtade ut den.
Jag körde en sväng och vände direkt, den var obrukbar..blev ingen hämtning, dom tog tillbaka den och bytte ut samtliga däck. Den var därefter körbar, men långt ifrån bra..
Jag lessnade helt enkelt, det sket sig redan från början..
Det roliga är att man märker hur ÅF tvingas spela ovetandes trots att det är ett jätteproblem.
Ja det märktes så väl, vilket gjorde mig galen..blånekar och ljuger kunder rakt upp i ansiktet :mad:
av least
#1365589
En ägare klagar på att däcken orsakar vibrationer, sen kommer nästa och klagar på att vibrationerna kommer från diesel-motorn.

Detta kan inte vara samma fel.
Att däck och axlar har orsakat vibrationer är känt, men att motorn skulle skaka hela bilen är nytt.
av 2019V90
#1365623
Jag valde helt bort Volvos dieslar i V90 pga vibrationer och oljud i kupén.
Till och med dottern märkte stor skillnad i gångkultur och ljud, om bilen vi provkörde hade diesel eller bensin motor.
Blev en T4 och efter 600mil är vi överlag väldigt nöjda med bilen. De enda jag stör mig på är ett visst lågfrekvent buller.
av pumpnasare
#1365635
Bytte min V90 D4 PRO Polstare my18 efter 22 månader och ca7000 mil. Bilen gick kanon utan några problem. Däcken och torkarbladen började ta slut och blev sugen på en V60 CC.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Nystrom7
#1365933
2019V90 skrev: tor 20 feb 2020, 12:01 Jag valde helt bort Volvos dieslar i V90 pga vibrationer och oljud i kupén.
Till och med dottern märkte stor skillnad i gångkultur och ljud, om bilen vi provkörde hade diesel eller bensin motor.
Blev en T4 och efter 600mil är vi överlag väldigt nöjda med bilen. De enda jag stör mig på är ett visst lågfrekvent buller.
Måste ha varit nåt fel på den dieseln nån motorkudde eller liknande. Min och övriga dieslar jag har kört vibrerar inte nämnvärt tycker jag. Har även testat bensinare och visst dom går fint men drar lite väl mycket.

Har haft min 23 månader och 2000 mil och är supernöjd.
Bilagor
IMG_20200210_164152.jpg
IMG_20200210_164152.jpg (1.19 MiB) Visad 445 gånger

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]

Hjul låsmuttrar Amazon

Har ett värre problem med min gammelbil en p[…]

Löjliga priser XC70

Då har vi ytterligare ett exemplar för[…]