Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1365376
Lövet skrev:Otroligt att vissa bilar vibrerar så mycket att folk paniksäljer sina bilar och vissa inte märker något alls. Jag som potentiell begagnatköpare av V90 är ju livrädd för modellen numera.
Fördelen med begagnat köp är ju dock att du kan prova bilen för att se om där är några vibrationer.
Tråkia är att det verkar bara vara Vinterhjulen som påverkas? Så du får begränsa dig till att shoppa bil till vinterhalvåret.
av Lövet
#1365389
Lockis skrev:
Lövet skrev:Otroligt att vissa bilar vibrerar så mycket att folk paniksäljer sina bilar och vissa inte märker något alls. Jag som potentiell begagnatköpare av V90 är ju livrädd för modellen numera.
Fördelen med begagnat köp är ju dock att du kan prova bilen för att se om där är några vibrationer.
Tråkia är att det verkar bara vara Vinterhjulen som påverkas? Så du får begränsa dig till att shoppa bil till vinterhalvåret.
Fast det är ibland rätt stökigt att provköra begagnade bilar. Bilen kan stå på annat ort, i centrallager, vara inklämd i ett hörn mm. Oftast måste man gå rätt långt i affären innan själva provkörningen kommer (förhandlat färdigt och ordnat finansiering) så det blir jobbigt att åka runt och testa flera exemplar om det är så att 50% vibrerar. Min bild generellt av bilar som är max 36mån gamla och har korrekt servicehistorik är att man kan förvänta sig att inga problem ska behöva upptäckas vid provkörningen.
av Tompan60
#1365407
Med så mycket pengar som det är i ett sådant köp skulle jag aldrig köpa utan att först provköra och kolla in bilen väldigt noga.

Allt annat tycker jag är galenskap. Men det är ju jag det ;-)
av Lövet
#1365421
Tompan60 skrev:Med så mycket pengar som det är i ett sådant köp skulle jag aldrig köpa utan att först provköra och kolla in bilen väldigt noga.

Allt annat tycker jag är galenskap. Men det är ju jag det ;-)
Jag har nog bestämt mig innan provkörining i 90% av fallen. Provkörningen har mer varit den absolut sista punkten innan underskriften.
av CaptainOats
#1365454
least skrev: ons 19 feb 2020, 10:01 3 veckor, och du säljer en ny bil med den förlust som det innebär.
Nästa ägare, samt bilhandlaren tackar och tar emot!
Lär ju vara värre om den bara blir värre = osäljbar
av AndS
#1365457
CaptainOats skrev: ons 19 feb 2020, 16:30
least skrev: ons 19 feb 2020, 10:01 3 veckor, och du säljer en ny bil med den förlust som det innebär.
Nästa ägare, samt bilhandlaren tackar och tar emot!
Lär ju vara värre om den bara blir värre = osäljbar
På tre veckor kan man knappt hunnit ta reda på vad problemet om det kräver flera felsökningar.
Nja, något lurt är det och man ska kanske inte lita på allt som skrivs.
Användarvisningsbild
av Walkmann
#1365502
least skrev: ons 19 feb 2020, 10:01 3 veckor, och du säljer en ny bil med den förlust som det innebär.
Nästa ägare, samt bilhandlaren tackar och tar emot!
Dom tusenlapparna jag förlorade rör mig inte i ryggen. Bara jag vart av med skiten, var så otroligt trött på strulet samt säljaren jag köpte av och även verkstaden den var på 3ggr på dom 3v jag ägde bilen.
Användarvisningsbild
av Walkmann
#1365503
Lövet skrev: ons 19 feb 2020, 11:25 Otroligt att vissa bilar vibrerar så mycket att folk paniksäljer sina bilar och vissa inte märker något alls. Jag som potentiell begagnatköpare av V90 är ju livrädd för modellen numera.
Jag är rätt petig, men en bil ska fan inte vibrera, mkt el lite spelar ingen roll..
Det jag fick till svar var bara, dom är såhär..alla är såhär..men NEJ. Jag har kört flera..en vibrerade något hemskt o den andra var faktiskt helt ok.
Men ja, som begagnatköp skulle jag vara lite nervig..
Avdragen justerskruv till generatorn

Alla har nog dragit av denna skruv på å[…]

TuneIn

Ja, det är så som jag upplever det med.[…]

Dieselvärmare brunnit

Hej! I februari brann dieselvärmaren i min xc[…]

Abs lampan lyser...

kollat kablage. Plus det kanske inte är givar[…]