Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1359233
Hehe. Ingen stor grej, men jag hade nyss min årliga service på min XC90 och då uppdaterade man programvarorna. Sedan dess har utseendet i HUD:en förändrats. Jag kan dock inte riktigt sätta fingret på vad som har ändrats, men jag vet att det är något ...

Är det någon som vet vad som har ändrats under det senaste året? HUD:en ser "fattigare" ut på något sätt. Är det något som har tagits bort?
Användarvisningsbild
av volvoamatören
#1359310
Ja, det kan vara att man har flyttat ihop nuvarande hastighet med skylten för tillåten hastighet. De sitter precis bredvid varandra. Har för mig att det var mer luft där förut. Kan det vara det?
av beachman
#1359340
Kan det vara denna?
https://www.volvocars.com/se/support/to ... dateringar
Uppdateringar från och med maj 2018
Gäller Twin Engine: Den tid som bränsletankens isoleringsventil är öppen har utökats.
Uppdatering av avbländningsfunktionen för bilens backspeglar som ger en större skillnad mellan de olika lägena Ljus, Normal och Mörk. Se manualen för din bil för mer information om Automatisk avbländning av backspegel.
Integritet och datadelning har uppdaterats. Funktion för att aktivera och deaktivera datadelning generellt i bilen tas bort. Aktivering och deaktivering av datadelning väljs istället enbart individuellt för respektive uppkopplad tjänst och för nedladdade appar.
Uppdaterat utseende och utformning av vissa meddelanden för Pilot Assist, adaptiv farthållare, farthållare och fartbegränsare.
Körfältsassistans, (Lane Keeping Aid, LKA), uppdatering och förändring av hur systemet arbetar för att känna av om föraren håller händerna på ratten och aktivt styr eller inte, vilket är en förutsättning för funktionen. Detta kan märkas genom att viss förändring har skett för när varning om detta visas i förardisplayen, både till att varningen ibland kommer snabbare än tidigare och ibland långsammare, med avsikt att vara bättre anpassad till olika situationer.
På grund av nya EURO-NCAP krav kommer bältespåminnaren för baksätet ljuda en längre tid om bältet tas av innan bilen står stilla.
Gäller ej XC40 och XC40 Twin Engine: Ändrad position för trafikskyltar i head up-displayen när navigationssystemet används och guidning är inaktivt för vissa modeller. Trafikskyltarna ses nu till höger endast om navigationsrutt har aktiverats.
Gäller ej Kina: Av komfortskäl kan Pilot Assist inte aktiveras om ett släpfordon, cykelhållare eller liknande ansluts till bilens elsystem.
Röststyrning: Allmänna förbättringar och fixar gjorda, bl.a. bättre igenkänning för alla språk, bättre igenkänning direkt från start för engelska, tyska och mandarin samt förbättring av uttal för talsyntes för mandarin.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]