Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1363780
Nystrom7 skrev: sön 09 feb 2020, 21:28 Har ett köpbud på min av handlare för 335 en 2018 d3 awd inscription 2000 mil
Och erbjudande från Volvo på t4 inscription eller r design inkl voc vinterhjul fri försäkring och service i 3 år.
Nyfiken, vad är orsaken till att du ska byta en bil som bara gått 2000 mil efter 2-3 år?
#1363803
specos skrev: sön 09 feb 2020, 22:55
Djungelbrand skrev: tis 04 feb 2020, 09:56 Sålde precis min V90 T5 Momentum BA 2017 som gått 4800 mil till en bilhandlare och fick 310k för den, gav 455k netto för den i oktober 2016. Inte så illa ändå... Många handlare bjöd mellan 270 och 280..
Känns som ett jäkligt bra inbytespris (om du inte har plockat på den jäkligt mycket mer än en ordinär BA).
Verkar ju ligga på ca 300´i utpris, då känns 270 som rimligare inbytespris. Men vad vet jag, handlaren tog kanske igen det på något annat...=) Du hade bog inte fått mer på blocket!
Fick inbyteserbjudande 270.000 kr för min V90 T5 Business Advanced, med drag, klimatpaket och förarstol med eljustering. 3500 mil och tillv månad 201710.
270.000 verkar vara ett pris som många fått...

Kan man krama ut mer via typ viköperdinbil.se?
#1363805
Från början var tanken att jag bara skulle ha den 9 månader sen sälja för samma pris som jag gav med min rabatt, sen repetera det och tillslut ha en ny bil betald.

Jag fick bud på 345 på Volvo sommaren 18 när det var dags för byte så det sket sig. Nu är jag iofs väldigt nöjd med bilen så det kanske är lika bra att ha kvar den. Det enda som man oroar sig för är framtida dyra reparationer, men det går väl kanske på maskinskadeförsäkringen?
#1363858
@specos
Ja det var ett bra inbytespris, bytte in den mot en XC90 D5 R-design -18 fullmatad och mellanpriset skvallrade inte om att jag blev lurad på prissättningen av den bilen. Kollade hur många XC90 som helst under ett par månader så fick bra koll på prisbilden.
Jag tycker ju att min va ganska ordinär jämfört med en vanligt BA då den hade stylekit, 21", amberskinn + en massa annat som ä standard på Inscription, jag vill bara slippa allt krom..
Hade ute den på blocket för 329k och det enda seriösa budet var 290 på ca 2 mån
#1375292
Brukar Allmänt dala då ekonomierna får stryk, folk håller hårdare i sina pengar i sämre tider. Men jag har inte kollat närmare på prisbilden. Så jag kan ha fel.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1375307
Jag har tänkt köpa ut min V90 förmånsbil. 3år har varit 2021-01, men man kan köpa ut den innan. Hos oss med autoplan ska den auktioneras ut till bilhandlare för att få enligt Skatteverket marknadspris. Vid årsskiftet var car.info priset 300k, nu är den 268k. Ska försöka tajma botten.
Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (39.14 KiB) Visad 541 gånger
#1375312
Kan du ens köpa ut den, de brukar ju hamna på auktion och priserna brukar dra iväg tycker jag. m du kan köpa ut dem borde du isf få ett pris av lesingbolaget, så brukar det vara.
#1375314
Derank skrev:Kan du ens köpa ut den, de brukar ju hamna på auktion och priserna brukar dra iväg tycker jag. m du kan köpa ut dem borde du isf få ett pris av lesingbolaget, så brukar det vara.
Beror på om det är en operationell eller finansiell leasing. Att köpa ut en operationell leasing brukar vara väldigt ovanligt. Leasingbolaget vill ju tjäna pengar på diffen mellan det garanterade restvärdet och marknadsvärdet.
#1375315
Historisk på firman så få vi köpa till högsta handlarbudet. Sedan löser firman in bilen till restvärdet, oftast ett lägre pris än högsta budet. Mellan skillnaden, förtjänsten 10-20k går in i firmans bilflotta som sammantaget, med alla försäljningar gör bilflottan går runt. På senare år enligt ansvarig för bilflottan har de fått sjukt bra betalt. Nu kanske det blir andra tongångar.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]