Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1375409
man kan ju inte jämföra en D3 och en D5 såklart, D3a är ju en dussinbil och en sådan basutrustad betingar ju inte mycket på beggmarknaden, nu var den ju billigare i inköp ochså men jag vågar påstå att de välutrustade D5orn står sig bättre på beggmarknaden än en D3a.

Sedan är det som vanligt variationer runt om i landet, här i norrr få rman fortfarande sjukt bra bet för alla volvos XC modeller, och <AWD, FWD är osäljbart
#1375468
Nystrom7 skrev: mån 10 feb 2020, 09:32 Från början var tanken att jag bara skulle ha den 9 månader sen sälja för samma pris som jag gav med min rabatt, sen repetera det och tillslut ha en ny bil betald.
Jag har gjort så några gånger och kört rätt billigt i ett par år nu. Däremot har jag aldrig sålt till samma handlare som jag köpt bilen av. Säger ju sig självt att det inte kommer bli en bra affär.
#1375470
Nånting går inte ihop här. Om ni säljer bilen för samma pengar ni köpt för så tjänar ni inga pengar. Däremot har ni åkt med 0kr i värdeminskning. Ni kan ju inte amortera av en skuld på det sättet.
#1375474
dfa skrev:
Nystrom7 skrev: mån 10 feb 2020, 09:32 Från början var tanken att jag bara skulle ha den 9 månader sen sälja för samma pris som jag gav med min rabatt, sen repetera det och tillslut ha en ny bil betald.
Jag har gjort så några gånger och kört rätt billigt i ett par år nu. Däremot har jag aldrig sålt till samma handlare som jag köpt bilen av. Säger ju sig självt att det inte kommer bli en bra affär.
Nu har jag aldrig varit hos samma handlare som jag köpt bilen hos dock.

Men nu får den vara kvar, tror det blir mest ekonomiskt då jag kör knappt 1000 mil om året med den.


Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

#1375477
Lövet skrev:Nånting går inte ihop här. Om ni säljer bilen för samma pengar ni köpt för så tjänar ni inga pengar. Däremot har ni åkt med 0kr i värdeminskning. Ni kan ju inte amortera av en skuld på det sättet.
Amorteringen blir ju ett sparande om/när du får tillbaka pengarna när du säljer bilen. Fast jag räknar på försäkring, skatt och ränta och andra saker också. Kollar man bara skillnad i inköps och försäljningspris så lurar man sig själv.
#1375479
En ny bil är väl aldrig en bra affär. Men har man möjlighet så är det ju kul att iaf köpa en ny nån gång. Får se om det blir nån mer då jag tycker dom börjar bli orimligt dyra trots rabatt.



Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk


#1375503
Förr skojade man och sa att Taxi chaufförer ljög i sin egen plånbok på frågor vad dom kört in under passet , men vete fasingen om inte detta gäller en del bilägare.
Det finns väl ingen som ens inbillar sig att det är en bra affär att köpa en ny bil?
Jag gör det och har gjort det många gånger men inte för att det är en bra affär utan det är nog fåfängan som styr
#1375507
Alla gör sina egna beräkningar. Min egen kalkyl över vad bilen kostat mig är service/reparationer och vad jag får betala i mellanskillnad vid nästa bilbyte (hoppar över utebliven intäkt på nyttjat kapital).
Inbytespris kontra rabatter på ny bil kan vrida och vändas utifrån säljarens förutsättningar.
#1375510
AndS skrev:
Wibe skrev: lör 18 apr 2020, 22:35 Jag har ett inbytespris på min V90 2018 på 315’. Rätt stor skillnad ner till 230. Men det skiljer kanske en del på utrustningsnivå. Jag har då tappat ca 110’ på 3 år. Känns ändå så rätt bra även om nybilsköp aldrig är bra Bild
Vad byter du till för bil och vad får du betala i mellanskillnad?
Byter från en T5 Inscription till en V60 R-design. Ungefär liknande utrustning men lite mer på den nya. Ca 85’ emellan..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Lyfta går men det lossnar det en bit av vent[…]

016 och 007 går inte att byta öht d&a[…]

Mig veterligen byter man i regel hela kondensato[…]

Varför skulle vi byta modell? Enklast ä[…]