Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Harman99
#1358698
Hej!

Har fått ett akut problem, befinner mig i Norge och bakdörrarna går ej att öppna.
De låses ej upp.
Först var det endast ena dörren och dagen därpå även andra bakdörren. Så nu får familjen klättra in genom bakluckan :(

Har provat div olika ting, startat/ stängt av bilen,
Checkat inställningar etc.

Någon som har erfarenhet eller tips?
#1361437
När det blir minusgrader går det inte att öppna eller stänga bakdörrarna på V90.
Nya kinesiska Volvon..
#1361548
Hej.

Jobbar på Volvo och vet att dom har ev lösningar på just detta problem.Vet ej om det gäller alla modeler. Det är så att det samlas vatten vid låsmekanismen och antingen fryser det lr blir det el fel. Har samma fel på min XC90 och där har dom lös det med att byta lås och sätta dit plast skydd så att det inte blir vatten ansamling runt låset. Sen i produktion håller vi på att göra ändringar i konstruktionen på låsförstärkningarmna.
#1364086
Har samma problem med V90cc-2018, vänster bakdörr går ej att öppna.
provat att låsa / låsa upp upprepade gånger men inget hjälper (håller man på dörren så känner man att låskolven klickar till/aktiveras), känns som att handtaget inte greppar/hakar i som på dom andra dörrarna.
Hur kan man lösa det?
#1364118
Även jag har problem med bakdörr, man för att den låser / låser upp men den går inte att öppna utefrån eller inifrån.. Och det har inte med kylan o göra för det är plusgrader :-(

Kan det vara så att nåt stag I dörren som gått av?
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]