- tor 09 jan 2020, 00:14
#1357921
Hej!
V90CC som säljs idag är ju MY20 och vecka 20(21?) börjar ju tillverkningen av MY21 och då med en facelift. Lite småuppdateringar lär ska se främst vad gäller motorerna som blir B4 och B5 istället samt smågrejor såsom växelväljare, något med lamporna och lite mer smågrejor.
Jag har några tankar kring detta. Om man vill beställa en bil idag. Nu. Är det då värt att vänta så istället för att få prod v 15-16 nånstans istället vänta 5 veckor extra till faceliften?
B4 ska väl t.ex. dra mindre bränsle än D4...? Billigare i skatt? Bättre köp inför framtidens "fossil-hat"?
Helt ärligt: Ni som åker V90CC D4 AWD Aut - Vad drar era bilar i bränsle? Demobilen häromdagen stod 0.84 på mätaren och det känns lite mycket...?!
V90CC som säljs idag är ju MY20 och vecka 20(21?) börjar ju tillverkningen av MY21 och då med en facelift. Lite småuppdateringar lär ska se främst vad gäller motorerna som blir B4 och B5 istället samt smågrejor såsom växelväljare, något med lamporna och lite mer smågrejor.
Jag har några tankar kring detta. Om man vill beställa en bil idag. Nu. Är det då värt att vänta så istället för att få prod v 15-16 nånstans istället vänta 5 veckor extra till faceliften?
B4 ska väl t.ex. dra mindre bränsle än D4...? Billigare i skatt? Bättre köp inför framtidens "fossil-hat"?
Helt ärligt: Ni som åker V90CC D4 AWD Aut - Vad drar era bilar i bränsle? Demobilen häromdagen stod 0.84 på mätaren och det känns lite mycket...?!
Åker: V90 CC D4 AWD 2020 Adv SE III, Klimatpaket, Läderpaket, Teknikpaket Pro, Bowers&Wilkins, Polestar
Åkte: XC70 D4 AWD Classic Sport 2016 Polestar
Har även haft: C70, V70 T5, V70N 2.4d, V70N D5 AWD, S80II D5, V70II D4
Åkte: XC70 D4 AWD Classic Sport 2016 Polestar
Har även haft: C70, V70 T5, V70N 2.4d, V70N D5 AWD, S80II D5, V70II D4