Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1358247
stevvee skrev:
Krollspell skrev:
stevvee skrev:Den bästa ljudkällan är alltså den ljudkällan som nästan inte finns.
Hur menar du? Att nog de flesta inklusive mig själv tycker att Spotify är mycket smidigare och enklare, dessutom bra ljud vilket gör att man i princip alltid använder det. Men diskussionen i tråden var vad som faktiskt är den bästa ljudkällan.
Ja men då kanske inte skiva är bäst utan råmaterialet.

Cd går inte att lägga till på V90. v60 däremot går det än sålänge
Jag fick min V90 vecka 51, och var inga problem att få CD till den. Gick precis in och kollade på "Bygg din Volvo", inga som helst problem att få CD spelare, 1 900 kr är tillägget.
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... cd-spelare

Vad menar du med råmaterial? Direkt från studion?
av stevvee
#1358286
Krollspell skrev:
stevvee skrev:
Krollspell skrev: Hur menar du? Att nog de flesta inklusive mig själv tycker att Spotify är mycket smidigare och enklare, dessutom bra ljud vilket gör att man i princip alltid använder det. Men diskussionen i tråden var vad som faktiskt är den bästa ljudkällan.
Ja men då kanske inte skiva är bäst utan råmaterialet.

Cd går inte att lägga till på V90. v60 däremot går det än sålänge
Jag fick min V90 vecka 51, och var inga problem att få CD till den. Gick precis in och kollade på "Bygg din Volvo", inga som helst problem att få CD spelare, 1 900 kr är tillägget.
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... cd-spelare

Vad menar du med råmaterial? Direkt från studion?

Du hänvisar till manual. Håller på att beställa V90 och fått nej på CD. Och min Nuvarande har inte heller så något extremt ovanligt.

Exakt
#1358300
stevvee skrev:
Krollspell skrev:
stevvee skrev: Ja men då kanske inte skiva är bäst utan råmaterialet.

Cd går inte att lägga till på V90. v60 däremot går det än sålänge
Jag fick min V90 vecka 51, och var inga problem att få CD till den. Gick precis in och kollade på "Bygg din Volvo", inga som helst problem att få CD spelare, 1 900 kr är tillägget.
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... cd-spelare

Vad menar du med råmaterial? Direkt från studion?

Du hänvisar till manual. Håller på att beställa V90 och fått nej på CD. Och min Nuvarande har inte heller så något extremt ovanligt.

Exakt
Jag vet inte vad du menar, råmaterial som bästa ljudkälla till din bilstereo?? Vad hittar du det alternativet? Du har att välja mellan Radio, Dab Radio, Streama via internet lr CD. Enda V90 som tyvärr INTE kan ha CD är T8:an, är det en sån du beställt?

Vet inte varför du blandar inte studiematerialet i den här diskussionen, ser du det som ett valbart alternativ får du gärna berätta om det?
av stevvee
#1358325
Krollspell skrev:
stevvee skrev:
Krollspell skrev: Jag fick min V90 vecka 51, och var inga problem att få CD till den. Gick precis in och kollade på "Bygg din Volvo", inga som helst problem att få CD spelare, 1 900 kr är tillägget.
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... cd-spelare

Vad menar du med råmaterial? Direkt från studion?

Du hänvisar till manual. Håller på att beställa V90 och fått nej på CD. Och min Nuvarande har inte heller så något extremt ovanligt.

Exakt
Jag vet inte vad du menar, råmaterial som bästa ljudkälla till din bilstereo?? Vad hittar du det alternativet? Du har att välja mellan Radio, Dab Radio, Streama via internet lr CD. Enda V90 som tyvärr INTE kan ha CD är T8:an, är det en sån du beställt?

Vet inte varför du blandar inte studiematerialet i den här diskussionen, ser du det som ett valbart alternativ får du gärna berätta om det?

Ah T8 så kanske därför. Ber om ursäkt isåfall för svamlet.
av nilsgunnar
#1358435
Alternativet till Spotify appen kan vara USB sticka med låtar kodade i flac och lossless. Har själv inte jämfört om jag hör skillnad mot spotify appen på extrem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Gorban
#1358944
Jag har märkt att Spotify på extrem ljudkvalitet via bilens app låter bättre än Spotify via CarPlay med samma extreminställning.
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1358989
Ok, nu blev jag såklart tvungen att plocka fram Brothers In Arms CD’n och jämföra med spotify-appen samt. Bilen en V90 med B&W stereon.

CD’n är i mina öron överlägsen, ffa diskanten och ’luftigheten’ gör att det helt enkelt låter klart bättre. En skillnad som även är tydlig i motorvägsfart, förutsatt ’lyssningsvolym’ förstås. Så, bäst ljudkälla enbart med tanke på ljudupplevelsen får bli CD’n i mitt fall.

Kommer jag att börja mata i o ur CD-skivor nu? Inte en chans, även om skillnaden finns där är det inget jag saknar efter en stunds lyssning via spotify. Bäst ljudkälla ur helhetsperspektiv är (såklart) spotify.
#1358993
Är det ingen som kör mp3 @320 på usb-sticka? Det är det jag använder och tycker är bäst. Fast visst måste man ha skivan och ha ett bra program för konverteringen.
av Lockis
#1359005
EbbevonVolvo skrev:Är det ingen som kör mp3 @320 på usb-sticka? Det är det jag använder och tycker är bäst. Fast visst måste man ha skivan och ha ett bra program för konverteringen.
Personligen är jag super nöjd med Spotify och TuneIn på extrem med H/K systemet.
Sen har jag aldrig varit en ljud fantast så mina krav är väldigt låga.
XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]