Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1353767
Lockis skrev: lör 14 dec 2019, 20:40 Drive Mode Settings är väl i princip standard idag?
Nej, det är inte standard och ingår inte i CC Edition.
Man måste upp till CC Advanced SE III för att få med det, eller lägga till det separat för 1900:-.
#1353801
fjohan82 skrev: lör 14 dec 2019, 20:51
Lockis skrev: lör 14 dec 2019, 20:40 Drive Mode Settings är väl i princip standard idag?
Nej, det är inte standard och ingår inte i CC Edition.
Man måste upp till CC Advanced SE III för att få med det, eller lägga till det separat för 1900:-.
Fast med en kostnad på 8000 för advanced edition är det väl ingen som inte tar advanced med tanke på vad man får, eller?
#1353827
Lockis skrev: lör 14 dec 2019, 23:48
fjohan82 skrev: lör 14 dec 2019, 20:51
Lockis skrev: lör 14 dec 2019, 20:40 Drive Mode Settings är väl i princip standard idag?
Nej, det är inte standard och ingår inte i CC Edition.
Man måste upp till CC Advanced SE III för att få med det, eller lägga till det separat för 1900:-.
Fast med en kostnad på 8000 för advanced edition är det väl ingen som inte tar advanced med tanke på vad man får, eller?
Så bör vara fallet, dock finns ju andra alternativ som kanske väljs av tex den helt ointresserade eller med en maxnivå vid leasing.
Denna helt nya V90 (ej CC) saknar typ allt, men kommer säkert köpas av någon en vacker dag: https://www.bytbil.com/vasternorrlands- ... 7-13589470
#1353842
fjohan82 skrev: sön 15 dec 2019, 07:57
Lockis skrev: lör 14 dec 2019, 23:48
fjohan82 skrev: lör 14 dec 2019, 20:51
Nej, det är inte standard och ingår inte i CC Edition.
Man måste upp till CC Advanced SE III för att få med det, eller lägga till det separat för 1900:-.
Fast med en kostnad på 8000 för advanced edition är det väl ingen som inte tar advanced med tanke på vad man får, eller?
Så bör vara fallet, dock finns ju andra alternativ som kanske väljs av tex den helt ointresserade eller med en maxnivå vid leasing.
Denna helt nya V90 (ej CC) saknar typ allt, men kommer säkert köpas av någon en vacker dag: https://www.bytbil.com/vasternorrlands- ... 7-13589470
Absolut, det finns ju dem som inte har en aning eller inte bryr sig.
Nu är ju TS dock här och ställer frågor så han har ju ett intresse iaf :-D
#1353865
Brallan84 skrev: lör 14 dec 2019, 15:59 Sitter i full färd med att antingen beställa eller köpa begagnad V90 cross country och behöver råd om vad jag kanske ska tänka på och vad som är "onödigt". Detta blir nämligen första riktigt dyra köpet(förutom huset) och vill inte stå besviken om 1-3år att jag saknar något.
Det jag tänkt som utrustning är:

Solid svart eller vit
Svart läder med elmanövrerad förarstol och minne. Även dynförlängning
Dragkrok
Park.sensorer fram o bak, gärna 360-kamera(åtminstone backkamera)
VOC och hela det paketet med värmare o rattvärme
Sensus navi och BLIS
Teknikpaketet
Drive mode settings
Harman/Kardon-ljudet
Svart innertak

Tror jag fått med allt. Det jag funderar på är om ljudet är värt 12000kr och även om 360-kameran är något man använder.
Jag sitter i sträckbänken när det kommer till prislappen. Samtidigt som det är en bil som ska vara med oss i flertalet år framöver och jag vill vara nöjd, så är det med bonus-malus en torsk på rätt mycket pengar i 3år, något jag kan lägga på en begagnad bil istället.
Börjar närma oss 500k även om jag fått ett bra pris på 444k utan 360-kamera och "fel färg"(9000kr ska tas bort)
Om jag köper begnagnat så är kraven max 5000mil och samma utrustning. Missar jag några uppdateringar som gjorts på bilen eller är det samma bil? Långt inlägg, hoppas någon kan hjälpa mig i denna djungel.
Tack!

Tycker du har prickat i det viktigaste. Färg och svart innertak är estetisk smaksak så det är svårt att uttala sig om. Men allt annat ser bra ut👍
#1353911
HUD, stora instrumentklustret och inbyggd navigation lirar grymt bra ihop. Skulle jag inte kunna vara utan.

Vill även trycka lite extra på HUD, fattar inte hur folk inte kan gilla det, man undrar om dom verkligen har det själva, känns helt naket när man hoppar in i en bil utan HUD nu.

Parkeringssensorer fram och bak, dynamisk led, pilot assist, drag, CarPlay (iPhone) är också måsten.

Panoramataket om du lastar takbox, virke, cyklar på taket är väldigt skönt.

VOC och eget modem så bilen kan ha eget simkort och sköta uppdateringar själv och du har ett Wi-Fi-nätverk i bilen till barnens plattor.

230V uttag bak så du kan ha en USB-hub för laddning av plattor, telefoner, datorer så barnen (har tre barn själv) kan sköta laddning själva.

Brukar alltid ångra mig när jag köpt solidlacker så vill du ha en bil du tycker är snygg efter tvätt även om två år satsa på metallic.
#1353936
Grymt bra input! Tusen tack!
Jagar som sagt för fullt och är nog på sälj-sajter var och varannan timma. Har hela Sverige som sökområde för Östergötland är total-dött eller svindyrt.
Återkommer efter jul o nyår med mer info, ska se hur begagnadmarknaden beter sig medn förmodar att bilarna blir dyrare och utbudet smalare :(
#1353976
360-kameran har ändrat hur jag kör bil, backar oftast in på parkeringar nu (om jag inte ska storhandla) väldigt tillfredställande att se bilen placera sig mitt i rutan i kameran.

Att se stolpar etc är den dock inte mycket till hjälp med, blir förvridet. Använder backkameraläget om jag vill se hur nära jag kan backa in mot en vägg (väldigt exakt och tydlig bild), bilen är lång och ryms sällan helt i en ruta (xc90).
#1354008
volvofantast skrev:Hade gärna lackat stänkskydd i samma färg som bilen om du nu inte väljer en svart
Jag har stänkskydden men i svart då plasten runt om är svart .Skulle se väldigt underligt ut på en vit CC med vita stänkskydd på svart plast?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]