Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1357212
Lockis skrev: sön 05 jan 2020, 21:11
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: sön 05 jan 2020, 20:57

Ahh okej, men 535 verkar vara en helt okej affär... För att vara en bil affär :laugh: Listpriserna skiljer sig från ÅF till ÅF. Har du inte gjort det redan så hade jag skickat iväg samma förfrågan till en annan ÅF för att se vad dem erbjuder, under förutsättning att du har en annan ÅF inom ett ok avstånd. Här nere i söder finns det ju en ÅF i varje stad :-D
Precis som Lockis skriver "spela " ut Åf emot varandra kan vara pengar att tjäna plus att jag tycker att det hör till och är kul att pruta och förhandla, hör liksom till när man handla bil för över en halv miljon kronor... :-D . För övrigt tycker jag att det du har plockat ihop ser bra ut. Var på väg att handla en V90 men blev en xc40 efter förhandlingar med tanten. Gissa vilken model hon ville ha? ;-) :-D
Det är dock viktigt att inte bara gå på billigast pris, en bra relation är värt en del pengar. Jag valde inte den billigaste ÅF när jag beställde min bil :-)
Absolut! Helt rätt är värt mycket såklart. ;-) .
#1357213
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: sön 05 jan 2020, 21:11
Insjö78 skrev:
Precis som Lockis skriver "spela " ut Åf emot varandra kan vara pengar att tjäna plus att jag tycker att det hör till och är kul att pruta och förhandla, hör liksom till när man handla bil för över en halv miljon kronor... :-D . För övrigt tycker jag att det du har plockat ihop ser bra ut. Var på väg att handla en V90 men blev en xc40 efter förhandlingar med tanten. Gissa vilken model hon ville ha? ;-) :-D
Det är dock viktigt att inte bara gå på billigast pris, en bra relation är värt en del pengar. Jag valde inte den billigaste ÅF när jag beställde min bil :-)
Absolut! Helt rätt är värt mycket såklart. ;-) .
Det tycker jag iaf :-D Nu hade jag ett glapp på leverans av min nya bil och min gamla bil, men jag vill ändå tro att pga relationen till min säljare så ordnade han med en gratis lånebil medans jag väntar på min nya bil.

Sen är det kanske värt att veta att man kan pruta på annat än netto pris, t.ex Ränta och serviceavtal. Försäkringen verkar vara svårare :laugh:
#1357216
Lockis skrev: sön 05 jan 2020, 21:16
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: sön 05 jan 2020, 21:11

Det är dock viktigt att inte bara gå på billigast pris, en bra relation är värt en del pengar. Jag valde inte den billigaste ÅF när jag beställde min bil :-)
Absolut! Helt rätt är värt mycket såklart. ;-) .
Det tycker jag iaf :-D Nu hade jag ett glapp på leverans av min nya bil och min gamla bil, men jag vill ändå tro att pga relationen till min säljare så ordnade han med en gratis lånebil medans jag väntar på min nya bil.

Sen är det kanske värt att veta att man kan pruta på annat än netto pris, t.ex Ränta och serviceavtal. Försäkringen verkar vara svårare :laugh:
Det är ju kanon! Är ju värt hur mycket som helst för dig som kund. Det blir ju bekymmers fritt, det gillar jag :-D . Jag hade min skäl rätt hård förhandling runt service avtalet. Fick du ner det nämnvärt lockis från utgångs priset så att säga? Offtopic jag vet men lite nyfiken ;-)
#1357217
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: sön 05 jan 2020, 21:16
Insjö78 skrev: Absolut! Helt rätt är värt mycket såklart. ;-) .
Det tycker jag iaf :-D Nu hade jag ett glapp på leverans av min nya bil och min gamla bil, men jag vill ändå tro att pga relationen till min säljare så ordnade han med en gratis lånebil medans jag väntar på min nya bil.

Sen är det kanske värt att veta att man kan pruta på annat än netto pris, t.ex Ränta och serviceavtal. Försäkringen verkar vara svårare :laugh:
Det är ju kanon! Är ju värt hur mycket som helst för dig som kund. Det blir ju bekymmers fritt, det gillar jag :-D . Jag hade min skäl rätt hård förhandling runt service avtalet. Fick du ner det nämnvärt lockis från utgångs priset så att säga? Offtopic jag vet men lite nyfiken ;-)
Faktiskt inte, jag kommer betala ~350:-/mån för 3500 mil. Men jag lyckades få ner 0.5% på räntan istället. Nu ska det tilläggas att jag inte har försäkring hos Volvia, så jag fick inte 10% på serviceavtalet iheller.
#1357220
Lockis skrev: sön 05 jan 2020, 21:39
Insjö78 skrev:
Lockis skrev: sön 05 jan 2020, 21:16

Det tycker jag iaf :-D Nu hade jag ett glapp på leverans av min nya bil och min gamla bil, men jag vill ändå tro att pga relationen till min säljare så ordnade han med en gratis lånebil medans jag väntar på min nya bil.

Sen är det kanske värt att veta att man kan pruta på annat än netto pris, t.ex Ränta och serviceavtal. Försäkringen verkar vara svårare :laugh:
Det är ju kanon! Är ju värt hur mycket som helst för dig som kund. Det blir ju bekymmers fritt, det gillar jag :-D . Jag hade min skäl rätt hård förhandling runt service avtalet. Fick du ner det nämnvärt lockis från utgångs priset så att säga? Offtopic jag vet men lite nyfiken ;-)
Faktiskt inte, jag kommer betala ~350:-/mån för 3500 mil. Men jag lyckades få ner 0.5% på räntan istället. Nu ska det tilläggas att jag inte har försäkring hos Volvia, så jag fick inte 10% på serviceavtalet iheller.
Ok, då ligger vi rätt lika faktiskt ;-) . Tror faktiskt att jag bara hade 3000 mil med samma månads kostnad som dig, får jag kolla upp minsann.. Tack för infon Lockis!. Nu får vi hålla oss till ämnet i tråden så vi inte kötta sönder tråd :-D Brallan84 hoppas du får en bra deal som du blir nöjd med! ;-)
#1357355
Ok! Bra synpunkter. Är serviceavtalet prisvärt tycker ni? Eller är det mest för dom som bara vill ha fler fasta månadsutgifter?

När tror vi att en Facelift på V90cc dyker upp? Något att invänta? 🙈🤷‍♂️
#1357356
Beror på pris. Betalade 199 per månad i tre år för 2.000 mil per år. Jag har dock kört färre mil, straxt över 1.500 mil per år och plötsligt fick jag pengar tillbaka och nedsatt till 149 kronor per år... Så service i tre år för 1.800 per år känns ju mer än okej enligt mig. Mazdan jag hade innan, inget avtal, kostade 2.200 per service ungefär, för ett par år sedan.
#1357358
V90 faceliften är väl 2-3 år bort? Xc90 kommer väl till my21? Så v90 är väl tidigast my22. Serviceavtalet kan vara bra, eller dåligt. Beror helt på pris och hur man vill betala. Det blir ju inte dyrare än om du betalar varje service. Fördelen med avtalet är att det är fast pris i 36 månader oavsett om rekommendationen från Volvo ändras. Det som kan påverka priset negativt är dock om du kör mer mil än avtalat.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]