Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1354622
Jag var och provade en demobil i oktober, rikligt utrustad med både panoramatak o teknik pro, dynförlängning o minne i förarstol. Svart innertak o BLIS. Den har allt jag vill ha. Nu har den gått lite över 350mil. Problemet är att den ligger i taket, eller precis över. Har reserverat den och ska tillbaka och förhandla. Fick 5(!!!)tusen kr rabatt, det är 1% rabatt. Vad tror ni utrymmet är för att pruta ner bilen lite till? Typ 5-7tkr mer?
Kan bli rätt dyr affär ändå 😂😅
#1354628
Brallan84 skrev:Jag var och provade en demobil i oktober, rikligt utrustad med både panoramatak o teknik pro, dynförlängning o minne i förarstol. Svart innertak o BLIS. Den har allt jag vill ha. Nu har den gått lite över 350mil. Problemet är att den ligger i taket, eller precis över. Har reserverat den och ska tillbaka och förhandla. Fick 5(!!!)tusen kr rabatt, det är 1% rabatt. Vad tror ni utrymmet är för att pruta ner bilen lite till? Typ 5-7tkr mer?
Kan bli rätt dyr affär ändå 😂😅
Vad skulle bilen kosta om du beställde den helt ny? (ca 8% rabatt kan du nog räkna med på totalen).
#1354636
Brallan84 skrev:Utan några rabatter eller avdrag hit o dit, de har ju t.ex. en drive nu med CC advance III, så skulle bilen ny ligga på strax över 550k
Så ca 505k efter rabatter då. Om du inte lyckas få ner den lite extra.
Prata med en Säljare om vad du skulle kunna få för pris på en helt ny :-)
#1354640
Brallan84 skrev:Jag menar vad har försäljare för möjligheter att rabattera demobilar? 1%? 2%? 5%?
Oftast samma som nybilar :-) Och lite till då det faktiskt är en använd bil.
#1354642
Men priset som fått 1% är väl knappast nybilspris utan företagets "begagnatpris".
Så det är väl lite andra förutsättningar då man inte kan gå till en annan handlare med samma spec på begagnade.
#1354647
Brallan84 skrev:Det satta priset är ju för en begagnad bil, på det gavs jag 1% när jag frågade vad som kunde göras åt priset. Då undrar jag om det går att göra mer än 5k billigare, tänkte mig iaf 10
Så en begagnad bil för 500?
#1354665
Lockis skrev:
Brallan84 skrev:Det satta priset är ju för en begagnad bil, på det gavs jag 1% när jag frågade vad som kunde göras åt priset. Då undrar jag om det går att göra mer än 5k billigare, tänkte mig iaf 10
Så en begagnad bil för 500?
Nä, det har jag inte sagt. bilen ligger på 470tkr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]