Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1357386
Xanthopteryx skrev:Angående deras "Oncoming lane mitigation" som nämns i artikeln så:
Det har jag lagt till (kostade extra, några hundralapper eller vad det nu var) och laddades in vid senaste service.
Tror dock att detta är standard idag.
#1357663
dfa skrev:Jag hade inte köpt 20" däcken för 24 tusen. Bättre att få den levererad med 18" original och sälja dom som nya på Blocket för 10 och köpa 20" på samma ställe för 15.
Instämmer. Finns massor av fälgar till Volvo att köpa i andrahand och med nya utsläppsreglerna är det bättre att leverera bilen på så små hjul som möjligt.
#1357667
Lövet skrev:
dfa skrev:Jag hade inte köpt 20" däcken för 24 tusen. Bättre att få den levererad med 18" original och sälja dom som nya på Blocket för 10 och köpa 20" på samma ställe för 15.
Instämmer. Finns massor av fälgar till Volvo att köpa i andrahand och med nya utsläppsreglerna är det bättre att leverera bilen på så små hjul som möjligt.
Inte helt sant!
Min V60 hade lägre utsläpp med 19" än med 18", fråga mig inte hur det gick ihop dock :laugh:
#1357689
Bra tips dock! Planen är ju att få tag på ett par 21"are. Har ni sett några sådana på Blocket under året? Eller åker man på att handla från Volvo?

Ska till Volvohandlaren idag och justera lite...
#1357705
Nikeman skrev: ons 08 jan 2020, 00:12 Bra tips dock! Planen är ju att få tag på ett par 21"are. Har ni sett några sådana på Blocket under året? Eller åker man på att handla från Volvo?

Ska till Volvohandlaren idag och justera lite...
Till V90 CC? Det dyker upp till och från...
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... g/87337949
#1357902
Bara att köpa. Eller sätt upp en bevakning. ( Du kan PMa mig om du vill ha hjälp att hitta någon ny udda 21" runt GBG, men är inte inloggad jätteofta) OBS att om du planerar att sälja de 18" som kommer med så fixa nya däck/fälg innan leverans och be handlaren skifta åt dig.
Betydligt mycket lättare (och bättre betalt) att sälja nya kompletta däck med färgmarkeringar kvar än om dom rullat några 10 tals mil.
#1357919
dfa skrev: ons 08 jan 2020, 22:18 Bara att köpa. Eller sätt upp en bevakning. ( Du kan PMa mig om du vill ha hjälp att hitta någon ny udda 21" runt GBG, men är inte inloggad jätteofta) OBS att om du planerar att sälja de 18" som kommer med så fixa nya däck/fälg innan leverans och be handlaren skifta åt dig.
Betydligt mycket lättare (och bättre betalt) att sälja nya kompletta däck med färgmarkeringar kvar än om dom rullat några 10 tals mil.
Tack för tipsen! =)
#1359974
Köpte min som tjänstebil - inget inbyte.

Brutto 527tkr enligt byggminvolvo
Netto 423 tkr.
19,7% om vi ska prata rabattsatser - avtal via Företagarna i grunden.
La ut offertförfrågningar över hela landet - även min lokala Volvohandlare såklart. När jag fått den bästa offerten så kontaktar jag den lokala och säger att det känns tråkigt att de inte kan leverera min bil då de är för dyra.
Efter en stund blir jag kontaktad att de matchar offerten.. Har funkat varje gång jag köpt nybil.
#1360078
jpu skrev: tis 21 jan 2020, 10:49 Köpte min som tjänstebil - inget inbyte.

Brutto 527tkr enligt byggminvolvo
Netto 423 tkr.
19,7% om vi ska prata rabattsatser - avtal via Företagarna i grunden.
La ut offertförfrågningar över hela landet - även min lokala Volvohandlare såklart. När jag fått den bästa offerten så kontaktar jag den lokala och säger att det känns tråkigt att de inte kan leverera min bil då de är för dyra.
Efter en stund blir jag kontaktad att de matchar offerten.. Har funkat varje gång jag köpt nybil.
Jpu du har PM!

Med vänlig hälsning,
Niklas
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]

Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]