Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1353006
ragge1 skrev: tis 10 dec 2019, 15:42 bare undra när man skall bytta Bromsvätska på en V90 T8
Volvos rekommendation är två år, men man kan testa först om den verkligen behöver bytas.
Jag bytte två gånger på 10 år och 12000 mil på min V70N.
#1353137
Antingen så byter man på Volvos rekommenderade intervall, som är 2 år.
Eller så mäter man fukthalten vid varje service och byter ifall fukthalten är för hög.

Du bestämmer.
#1353156
ragge1 skrev:V90 är inte så länge sen dem kom , hur många av er som har fått byttat Bromsväska , bara undra og hur långt hade bilen gått vid oljabytte
Jag bytte vid tvåårs-sevicen när bilen hade gått 2400 mil. Provet för bromsvätskans vatteninnehåll visade förhöjd mängd. Kanske det hade klarat sig ett år till men jag valde ändå att få den bytt.
#1353179
ragge1 skrev:skall på service i Julen og bilen har gått knappt 2000 mil och service tekniker anbefalt å bytte , men tycker 2000 mil är för tidligt å bytta
Det är ju inte direkt milen som gör att bromsvätskan absorberar vatten...
#1353201
least skrev:Antingen så byter man på Volvos rekommenderade intervall, som är 2 år.
Eller så mäter man fukthalten vid varje service och byter ifall fukthalten är för hög.

Du bestämmer.
Helt rätt :-)

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]