Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1351856
Är det någon som vet om Volvo har någon lösning på att kupévärmaren löser ut larmet? Detta problemet byggde man bort i v70 med tiden. Nu är det tillbaka i V90. Har bytt kupésensor men den löser ut ändå.
#1351999
Du kan väl ställa in på reducerad larmnivå?
#1352003
tilldavid skrev: ons 04 dec 2019, 18:53 Du kan väl ställa in på reducerad larmnivå?
Det är klart att jag kan. Men man vill väl ha en skyddad bil. På xc70 byggde man bort denna brist..
#1352159
När hade du din bil uppdaterad senast?

Min kupévärmare löste ut larmet nästan alltid om det var runt -10 eller kallare under förra vintern.

Nu har jag den senaste novemberuppdateringen och har inte haft problem sedan dess.

Å andra sidan har det varit som kallast -15 nu när jag testat, får se hur det blir vid -25...
#1352189
Bilen är väl uttagen i maj i år. Har inte uppdaterat den vad jag vet. Men det har varit uppkopplad mot Volvo på verkstaden nu st 3 ggr i samband med garantiåtgärder. Om dem lade in någon uppdatering av bara farten vet jag inte.
#1352228
Jag har också värmaren på golvet ståendes framför passagerarstolen. Då blåser den på framrutan och tinar fint.
#1352236
I min gamla XC60 så löste det sig genom att jag riktade ner fläktutblåsen lite så de inte blåste någon luft mot taksensorn. Hade inne den flera ggr på verkstaden men de lyckades aldrig lösa problemet (byttes div. komponenter och installerades nya mjukvaror men inget av detta hjälpte).
#1352436
Mikaels80 skrev: fre 06 dec 2019, 01:13 I min gamla XC60 så löste det sig genom att jag riktade ner fläktutblåsen lite så de inte blåste någon luft mot taksensorn. Hade inne den flera ggr på verkstaden men de lyckades aldrig lösa problemet (byttes div. komponenter och installerades nya mjukvaror men inget av detta hjälpte).
Trodde TS menade Elektriskt kupévärmare, men jag kanske har missuppfattat. Den bränsledrivna värmaren har aldrig utlöst larmet för mig.
#1352445
Det är den elektriska..
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]